۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۹۰۷۸۴

همایش حجاب و عفاف در میانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه پیام نور میانه گفت: 53 مقاله به دبیرخانه همایش حجاب و عفاف در میانه ارسال شد.
حجاب
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی فرمانداری میانه، حجت‌الاسلام محمد کریم‌زاده روز گذشته در همایش «حجاب و عفاف» شناخت زن به عفت در جامعه را از فلسفه‌های مهم حجاب عنوان کرده و افزود: عفت جلوی هرگونه تعرض به زن را گرفته و ارزش و جایگاه واقعی زن در جامعه را مشخص می‌کند.

وی در ادامه به جنگ نرم کنونی دشمن اشاره کرده و گفت: نوک پیکان جنگ نرم دشمنان اسلام به سمت حجاب جوانان ماست و جوانان ما باید بدانند که حجاب و عفت آنها برنده‌تر و کوبنده‌تر از توپ‌ها و سلاح‌های هسته‌ای است پس باید در حفظ حجاب و عفت خود بکوشند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور میانه نیز در این همایش بر شناخت عوامل موثر در سیر نزولی عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.
 
سعید کریمی با بیان اینکه بی‌توجهی مسئولان و متولیان امور فرهنگی و دانشگاه‌ها بر امر حجاب و عفاف آثار سوء به دنبال دارد، بر شناخت عوامل موثر در سیر نزولی عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.

وی، دقت نظر و تامل بیشتر در راستای کیفیت حجاب و عفاف در جامعه را موجب تربیت نسل نوآور، خلاق، موفق، مسئولیت‌پذیر و شایسته برای رساندن جامعه اسلامی به قله‌های رفیع سعادت عنوان کرد.

حجت الاسلام کریمی علل و عوامل ضعف فرهنگ اصیل حجاب و عفاف در جامعه و ارائه راهکارهای علمی، عملی و الگوی مناسب برای برخورد با این معضل روز جامعه را از مهم‌ترین اهداف این همایش ذکر کرد.

وی در ادامه گفت: 53 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد 15 مقاله توسط داوران کمیته همایش انتخاب و هشت مقاله در نشست امروز ارائه و هفت مقاله نیز به صورت پوستر است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور میانه همچنین از اختصاص 8 میلیارد ریال اعتبار علاوه بر اعتبار 10 میلیارد ریالی که برای احداث ساختمان شماره 2 پیام‌نور میانه اختصاص یافته بود، خبر داد و گفت: این اعتبار نیز صرف احداث مسجد دانشگاه، یک باب غذاخوری و حصارکشی آن می‌شود که در این راستا جا دارد از مسئولان استانی و شهرستانی که با جدیت تمام پیگیر احداث ساختمان شماره 2 پیام‌نور هستند، تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد تا سال آینده بتوان شاهد بهره‌برداری از این ساختمان در راستای ارتقای علم و توسعه شهرستان باشیم./935/د102/س
ارسال نظرات