۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۹۰۷۷۶
آیت الله نورمفیدی:

پیام وحدت آفرین رهبرمعظم انقلاب به کنگره حج توطئه دشمنان اسلام را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان نماینده اختلاف افکنی میان امت اسلامی را مهم ترین راهبرد دشمنان امت های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: پیام وحدت آفرین رهبرمعظم انقلاب اسلامی به کنگره عظیم حج بسیاری از توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کرد.
آيت الله نورمفيدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان، با گرامیداشت هفته بسیج، این نیروی مردمی را مایه افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: بسیج در هر شرایطی آمادگی دفاع از انقلاب داشته و کسب معارف می کند.

وی ایمان و عشق به خدا، تلاش مستمر در راه تقویت ایمان و اخلاق، آمادگی همیشگی برای دفاع از ارزش های اسلامی و حضور حول محور ولایت را از جمله مهم ترین ویژگی های بسیج دانست و افزود: این مجموعه در طول دوران پس از انقلاب اسلامی عملکرد بسیار مناسبی داشته است.

خطیب جمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر، آن را بزرگترین عید مسلمانان معرفی کرد و بیان داشت: امروز کسی می تواند حاکم باشد که در مسیر پیامبر قرار بگیرد و چه در شیعه و چه در سنی چیزی جز این نمی تواند باشد، چیزی که در قانون اساسی به عنوان ولایت فقیه مطرح است.

وی با بیان این که ناتمام ماندن رسالت و احساس خطر پیامبر، دو مطلب مهم در غدیر خم بود، ادامه داد:  جمله معروف هرکه من مولای اویم علی مولای اوست به معنای مودت و مهربانی نیست بلکه به همان معنای ولایت و صاحب اختیاری است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که مسأله غدیر نباید باعث اختلاف نظر مسلمین شود، بلکه موجب وحدت مسلمین شود، خاطرنشان کرد: یک مومن هوشیار باید این مسأله را به نوعی مطرح کند که باعث وحدت مسلمین شود نه اینکه باعث جنگ و دعوا بین مسلمین شود.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع کشور عراق اشاره کرد و گفت:  آمریکایی ها در عراق به دنبال ثروت و موقعیت سوق الجیشی آن بودند و در انتخابات هشت ماه پیش تلاش کردند تا دست نشانده های خود را به حکمت برسانند اما نشد و چند روز پیش این انتخابات به نتیجه رسید و طالبانی و نوری مالکی انتخاب شدند.

آیت الله نورمفیدی افزود: آمریکایی ها در حال حاضر به دنبال شورای عالی سیاستگذاری راهبردی هستند تا ایادعلاوی را رییس این شورا کنند و به نتیجه دلخواه برسند، اما تا اینجا هر چه تلاش کردند با همراهی کردها و شیعیان با نوری مالکی نتوانستند به مقصود خود برسند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اختلاف افکنی میان امت اسلامی را مهم ترین راهبرد دشمنان امت های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: پیام وحدت آفرین رهبرمعظم انقلاب اسلامی به کنگره عظیم حج بسیاری از توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کرد.

وی با اشاره به این که امروز دیگر امت های اسلامی باید بیدار و هوشیار باشند، ادامه داد: دشمنان ترسیده اند و از توطئه های زیادی برای تفرقه میان مسلمانان استفاده می کنند./950/پ201/الف

ارسال نظرات