۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۹۰۶۹۲

همایش علمی آینده انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی آینده انقلاب اسلامی و تحلیل مسائل سیاسی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم برگزار شد.
همایش علمی آینده انقلاب اسلامی در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش علمی آینده انقلاب اسلامی ایران و تحلیل مسائل سیاسی به همت دانشگاه معارف اسلامی و انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران با حضور صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه این نشست علمی که همزمان با روز چهارشنبه همزمان با روز عید قربان برگزار شد، حجج اسلام خسروپناه از اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کلانتری رییس دانشگاه معارف اسلامی و قمی معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری به ایراد سخن و تبیین دیدگاه های خود در موضوعات مختلف پرداختند.

حجت الاسلام محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در این نشست علمی با تبریک عید سعید قربان، با اشاره به موج فراگیر اسلام خواهی در جهان گفت: تفکر غربی امروز به پایان کار خود رسیده و در عمل با رسوایی مواجه شده است.

معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، با بیان اینکه امروز کسی باور نمی کند آمریکا خواستار حقوق بشر در جهان است، نمونه های از ظلم و تجاوزهای حاکمان این کشور را متذکر شد و گفت: امروز اسلام در سراسر جهان در حال گسترش است و موج اسلام خواهی مرزها را درنوریده است.

در ادامه این نشست علمی و فرهنگی حجت الاسلام کلانتری رییس دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه‌های کشور را مراکز اصلی مقابله با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمنان ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: اساتید و دانشجویان درس انقلاب اسلامی سربازان خط مقدم در جبهه جنگ فرهنگی دشمنان هستند.

وی با بیان اینکه ما همواره در تامین این اساتید با مشکل مواجه بوده ایم ابراز داشت: حوزه های علمیه در زمینه های اخلاق، عرفان، فقه و فلسفه اسلامی می توانند مؤثر باشند و این اساتید را تامین کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما در کار تدریس انقلاب اسلامی و دروس مرتبط با آن باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنیم که اساتید ممحض شوند.

حجت الاسلام خسروپناه از اعضای هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز در ادامه برنامه های روز اول همایش، تدبیر، درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری را بی نظیر خواند و تاکید کرد: شکر نعمت وجود مقام معظم رهبری به این است که ابعاد مختلف شخصیتی ایشان را برای نسل جوان و جامعه تبیین کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فتنه سال 88، تدبیر مقام معظم رهبری را عامل برون رفت کشور از این شرایط حساس و دشوار دانست و گفت: در این حوادث اولین فردی که متوجه انقلاب مخملی شد، شخص مقام معظم رهبری بود و اگر در حوادث سال 88 رهبری اجازه می‌داد انتخابات ابطال شود قطعا نظام از بین می‌رفت.

وی با تاکید بر اینکه صبری که مقام معظم رهبری در مدیریت کشور و انقلاب اسلامی دارند فوق‌العاده است، تصریح کرد: ارتباطی که ایشان با مراجع تقلید و علما دارند نیز فوق العاده است و هر از چندگاهی به دیدار علما می آیند.

گفتنی است، این نشست دو روزه فردا 27 آبان‌ماه نیز در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه می یابد و آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس این مؤسسه و عضو مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخن خواهد پرداخت. /924/ پ202/ص
ارسال نظرات