۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۹۰۶۶۲
نماینده ولی فقیه در گلستان:

عید قربان، عید بندگی و سرسپردگی به درگاه احدیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان عید سعید قربان را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و گفت: عید قربان، روز بندگی و سرسپردگی به درگاه احدیت است.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان در گرگان، عید سعید قربان را یکی از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و گفت: عید قربان، روز سرسپردگی و بندگی به درگاه احدیت است.

وی با بیان این که عید قربان عید نشان دادن اخلاص و بندگی خداوند است، افزود: عید قربان، عید غلبه بر نفس و اوج بندگی قربانی رمز فداکاری و ازخودگذشتگی و دادن جان در راه محبوب و حد نهایی تسلیم در برابر معبود است.

امام جمعه گرگان عید قربان را روز جداشدن بندگان از تعلقات دنیوی دانست و خاطرنشان کرد: این روز بزرگ روز بیان اخلاص و بندگی مسلمانان است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قربانی در عید قربان برای مسلمانان مستحب است، افزود: یکی از مهم ترین امتیازات دین اسلام این است که بخشی از قربانی به عنوان فطریه به نیازمندان تعالق می گیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان قربان را عید بندگی، دلدادگی و گذشتن از خویشتن خویش دانست و تصریح کرد: عید قربان روز اوج بندگی و تجلی ایثار ابراهیمی است که باید گرامی داشته شود.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که اصل و اساس مکتب اسلام ایمان است و ایمان چیزی جز محبت به خدا نیست، گفت: در بهشت هم چیزی بهتر و لذیذتر از محبت خدا نصیبمان نمی شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز علاوه بر یاد خدا باید به یاد نیازمندان باشیم، ادامه داد: امروز کمک به نیازمندان باید در سرلوحه برنامه های ما باشد./950/پ202/الف
ارسال نظرات