۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۹۰۳۵۴
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی:

هر دولت مردمی در عراق علاقمند به تعامل با جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: مشترکات قومی مذهبی، جغرافیایی بین ایران وعراق بر هر دولتی در عراق با هر رویکرد سیاسی اجتماعی حکم می کند تا موضوع تعامل با جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار دهد.
اسد الله بادامچيان
اسدالله بادامچیان نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با مخالفت استکبار از ایجاد دولت مردمی در عراق به اتهام نزدیکی آن با جمهوری اسلامی اظهار داشت: این تصور احمقانه ای است که دولتی مردمی در عراق روی کارآید و علاقمند به تعامل با ایران نباشد.

وی افزود: مشترکات قومی، مذهبی و جغرافیایی بین ایران و عراق بر هر دولتی در عراق با هر رویکرد سیاسی - اجتماعی حکم می کند تا موضوع تعامل با جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار دهد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ایاد علاوی با رفتار و اقدامات خود به ملت عراق نشان داد که همراه با سیاست آمریکا است و در انتخابات عراق دیده شد که عناصر بعث و اشخاصی که عراق را به پرتگاه رساندند از او حمایت کردند، از این رو مردم عراق با اگاهی از این وضعیت فهمیده اند که نوری مالکی هم کسی است که عراق را با تمام مشکلات اداره کرده است.

وی با بیان آنکه توجه به همسایه مقتدر و دارای مشترکات قوی فرهنگی با عراق از سوی دولت این کشور نشان از تدبیر دولت عراق است خاطر نشان کرد: دو کشور عراق و ایران در بسیاری از وجوه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با یکدیگر اشتراکات غیر قابل انکاری دارند و اینکه ملت عراق دولتی را که ابراز دوستی با ایران دارد را می پذیرند نشان از آن دارد که مردم عراق به این وجوهات مشترک توجه دارند.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از سوی دیگر اشغالگران در شرایط فعلی وجود دولت مقتدر و نظم بخش در عراق را سازگار با منافع خود نمی دانند، چرا که برای آنها عراقی نا آرام بهتر از عراقی با ثبات با اتکای به دولت مردمی است.

وی افزود: امروز با ناکامی اشغالگران در مقابله با تشکیل دولت مردمی در یافته اند که با دستان خود برای درست کردن وضعیت عراق و دوری هرچه بیشتر این کشور از ایران دست به اقداماتی زدند که در نهایت وضعیت را برعکس کرده و ملت عراق اکنون خود را از هر زمان دیگر نزدیک تر به ایران می دانند. /955/ت302/ج
ارسال نظرات