۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۹۰۱۹۲
رییس شورای گفت‌وگوی ادیان واتیکان:

تحت تاثیر سخنان آیت الله مکارم شیرازی قرار گرفتم

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان، از سفر خود برای نخستین بار به شهر مقدس قم ابراز خرسندی کرد و با اشاره به دیدارش با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: سخنان این شخصیت مرا تحت تاثیر قرار داد.
ديدار هيئت کاتوليک با مراجع و علما در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاردینال ژان لویی توران رییس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان روز پنج شنبه بیستم آبان ماه، در دیدار با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، با قدردانی از توجه و استقبال این مرجع تقلید به هیات عالیرتبه واتیکان، خرسندی خود را از سفر به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع تقلید و علما اعلام کرد.

وی با بیان اینکه شهر قم در دنیا به وجهه معنوی و ارزشی و روحانی شناخته شده است اظهار داشت: بنده اولین بار است که به این شهر سفر می کنم و از این بابت نیز بسیار خرسند و خوشحال هستم.

رییس شورای گفت‌وگوی ادیان واتیکان با اشاره به بخش هایی از سخنان حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: من بسیار تحت تاثیر سخنان این شخصیت قرار گرفتم و سخنان وی به گونه ای بود که انگار در جلسات ما حضور داشته است.

وی خطاب به این مرجع تقلید گفت: شما در مورد دنیای سکولاریزه‌ای صحبت کردید که کم کم خدا را پیدا می‌کند و ما نباید در این خصوص تعجب کنیم، زیرا بشر تنها مخلوقی است که پرسش می کند و از خود نیز سؤال می‌کند.

اسقف کاردینال با بیان اینکه جایگاه جوانان در این دنیا بسیار مهم است اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان وارثینی بدون میراث هستند و الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی خود ندارند.

وی تاکید کرد: خانواده برای مسیحیان و مسلمانان ارزش مهم و الگوی اصلی برای انتقال ارزش‌ها است و ما در گفت‌وگوهای بین ادیان مختلف متوجه این موضوع شدیم که طرف صحبت ما کسانی باشند که درک عمیقی از هویت خودشان داشته باشند.

رییس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان خاطرنشان کرد: در حالت ابهام نمی توان گفت و گو کرد، ما اگر به اعتقادات خودمان باقی بمانیم و بتوانیم آنها را انتقال دهیم، می‌توانیم به مرور دنیا را نیز تغییر دهیم.

کاردینال ژان لویی توران یادآور شد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مساله اسلام ستیزی موجود در غرب اشاره کردند، به نظر ما نیز مسبب این اسلام ستیزی برخی از مسلمانان افراطی هستند که البته این مانع و مشکل بزرگی برای ما در گفت‌وگوها است.

رییس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان تاکید کرد: با وجود این گونه اقدامات افراطی عده ای در اسلام، ما باید به گفت و گوهای خود ادامه دهیم و در این راستا تلاش کنیم.

وی افزود: مقامات روحانی مسلمان نیز باید توجه خاصی برای تربیت روحانی و مذهبی جوانان داشته باشند، ما باید دست به دست همه داده و با هم متحد باشیم و از اینکه دین مترادف ترس باشد جلوگیری کنیم.

رییس شورای گفت‌وگوی ادیان واتیکان بیان داشت: واژه دین باید مترادف صلح، محبت، عدالت و صفا و صمیمیت باشد و اگر ما در این راستا گام برداریم، توانسته ایم در راه مشیت و اراده الهی گام برداریم.

کاردینال ژان لویی توران در خصوص سخنان حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی درباره منع ساخت مناره مسجد در کشور سوئیس و ممنوعیت حجاب در برخی کشورهای غربی، عدم آگاهی و برخوردهای افراطی را از جمله عوامل منجر به این کار دانست.

وی اضافه کرد: همه این مسائل را با گفت‌وگو و آگاه ساختن افراد نا آگاه می توان حل کرد، ما باید همیشه نگاه و توجه مان به جلو باشد و متوجه باشیم که همه جزو یک خانواده و برادر هستیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات