۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۹۰۰۸۶
امام جمعه قم:

ورزشکاران ایرانی باید ارزش های دینی و اسلامی را به نمایش بگذارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با تاکید بر ضرورت توجه ویژه ورزشکاران به مسائل معنوی و ارزشی گفت: ورزشکاران و بازیکنان ایرانی باید در میادین ورزشی، ارزش های دینی و اسلامی را به نمایش بگذارند.
2/ حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم، چهارشنبه شب، در دیدار مدیران، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم فوتبال صبای قم، با تاکید بر ضرورت توجه ویژه ورزشکاران به مسائل ارزشی و معنوی خاطرنشان کرد: رفتار و کردار بازیکنان و ورزشکاران باید مطابق با آموزه های دینی و مسائل ارزشی باشد.

وی با بیان اینکه ورزشکاران باید در عرصه های ورزشی اعتقاد خود را نشان دهند، خطاب به بازیکنان تیم فوتبال صبای قم ابراز داشت: در ورزش و میدان فوتبال تنها به ارزش های دینی و انسانی توجه کنید و بدانید که پیروزی در سایه این امور مهم شیرین تر و زیباتر به نظر می رسد.

امام جمعه قم، با تاکید بر اینکه کسب عناوین قهرمانی زیر چتر اسلام و ارزش های دینی ارزش دارد اضافه کرد: پیروزی و قهرمانی بدست آوردن با هر وسیله و قیمتی درست نیست و فاقد ارزش است.

حجت الاسلام والمسلیمن سعیدی گفت: بازیکنان ایرانی نمی توانند مثل بازیکنان سایر کشورها باشند، آنها باید نماد و سمبل کشور، عقیده و فرهنگ اسلامی و دینی باشند و در عرصه های ورزشی این مهم را به خوبی نشان دهند.

وی در ادامه ابراز داشت: ورزشکاران ایرانی در صحنه های مختلف باید ارزش های اسلامی را به نمایش بگذارند، عدم رویاوریی ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی در میادین بین المللی توسط بازیکنان متعهد جمهوری اسلامی ایران نکته ای بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به اهمیت کار گروهی در ورزش فوتبال تصریح کرد: تیم های پرستاره و متمول اما ناهماهنگ به جایی نمی رسند، آنچه در بازی و زمین فوتبال و دیگر ورزش های جمعی مهم است، روحیه و کار دسته جمعی و گروهی است.

وی ابراز داشت: تیم ها و باشگاه های زیادی در ایران و جهان بوده و هستند که بازیکنان شاخصی را در اختیار داشتند اما به دلیل عدم برخورداری از یک مربی خوب، شکست خوردند، عکس این قضیه نیز صادق است. /924/پ202/ع

ارسال نظرات