۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۸۹۷۵۹
آیت الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، قوام و اقتدار انقلاب اسلامی را در گرو حاکمیت ولایت فقیه و تفکر جهادی و شهادت طلبی ملت ذکر کرد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر یک شنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) بر ضرورت توجه جامعه و مردم به ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی این امام معصوم تاکید کرد.

این مرجع تقلید در ادامه رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران را در برخورداری از روحیه جهادی و شهادت طلبی ذکر کرد و با تاکید بر اینکه این فرهنگ باید همواره زنده بماند، اظهار داشت: این عنصر در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی و همچنین عرصه های نبرد حق علیه باطل بسیار مؤثر و کارساز بوده است.

وی قوام نظام اسلامی را به حاکمیت ولایت فقیه دانست و با برجسته توصیف کردن نقش امام راحل در بیداری مردم ایران و جهان خاطر نشان کرد: امام راحل در درس خارج خود در نجف اشرف مبحث ولایت فقیه را تدریس کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امام راحل با بیانیه ها و سخنان حکیمانه خود، مردم را هوشیار و عشق و ایمان به خدا را در قلوب مردم زنده کردند و برای حاکم کردن و تبیین مساله ولایت فقیه متحمل مرارت ها و زحمات زیادی شدند و بارها توسط دژخیمان رژیم تبعید شدند.

وی تصریح کرد: امام راحل در دو بخش و مرحله تبیین علمی و عملی حاکمیت ولایت فقیه زحمت کشیدند و بحمدلله امروز نظام اسلامی با حاکمیت ولایت فقیه در اوج اقتدار و عزت است.

وی ابراز داشت: با هدایت های رهبری و حاکمیت نظام اسلامی و ولی فقیه، این نظام بسیار مقتدر است و در راس آن شخصیتی زمان شناس، فقیه، مدیر و مدبر و اسلام شناس همچون حضرت آیت الله خامنه ای حضور دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: همه ما موظف هستیم این نظام و ولایت فقیه را حفظ کنیم، زیرا انقلاب اسلامی برخاسته از انقلاب و قیام عاشورا و زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) است.

این مرجع تقلید، بیداری بوجود آمده در سراسر جهان را مرهون انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان کینه توز و قسم خورده انقلاب، در کمین ما هستند و ما باید با بصیرت و هوشیاری رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی، در بخش دیگری از سخنان خود، به شرایط غرب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در برخی کشورهای غربی شرایط به گونه است که مردم این کشورها علیه دولتمردان و حکام خود تظاهرات می کنند و شعار سر می دهند.

وی تصریح کرد: رییس جمهور اسلامی ایران در سفری که به لبنان داشت استقبالی بسیار باشکوه از وی صورت گرفت و این تفاوت بسیار حائز اهمیت است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات