۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۸۹۵۸۹
آیت الله شبستری:

مردم آمریکا اعتمادی به ادعاهای دولت خود ندارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: نتیجه انتخابات اخیر آمریکا نشان داد که مردم این کشور هیچ‌گونه اعتمادی به دولت ندارند و شعار تغییر اوباما را تنها یک تاکتیک انتخاباتی می‌دانند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا اظهار داشت: موفقیت حزب مخالف دولت آمریکا در انتخابات اخیر مجلس نمایندگان این کشور‌ نشانگر‌ تحقق‌نیافتن وعده‌های اوباما است.

وی با بیان این‌که نتایج انتخابات کنگره نشان از عدم باور عموم نسبت به شعار تغییر اوباما است، افزود: اکنون رییس جمهور امریکا در آزمونی دشوار قرار دارد که هم از طرف کنگره و هم از سوی افکار عمومی در اجرای برنامه‌های خود زیر فشار خواهد بود.

آیت الله شبستری ادامه داد: نتیجه انتخابات اخیر آمریکا نشان داد که مردم این کشور هیچ‌گونه اعتمادی به دولت ندارند و شعار تغییر اوباما را تنها یک تاکتیک انتخاباتی می‌دانند.

وی تصریح کرد: اوباما در دوره جدید فعالیت کنگره که اکثریت کرسی‌های آن را حزب جمهوری‌خواه کسب کرده‌اند، کار سختی خواهد داشت، رییس جمهور آمریکا بایستی در برابر افکار عمومی مردم کشورش پاسخگو باشد.

وی سخنان به ظاهر دوستانه رؤسای جمهور آمریکا در دوره‌های مختلف را نوعی عوام‌فریبی دانست و اظهار داشت: این دولت استکباری و شیطان بزرگ نه تنها درصدد استقرار صلح و ثبات جهانی نبوده، بلکه درصدد استثمار و غارت ثروت‌های ملی مردم کشورهای فقیر بوده است.

آیت الله شبستری حمله به عراق و افغانستان را از اشتباهات بزرگ و تاریخی دولت آمریکا دانست و گفت: صرف هزینه‌های سرسام‌آور جنگ در این دو کشور در حالی صورت می‌گیرد‌ که امروز شاهد افزایش فقر و فلاکت در آمریکا هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام اظهار داشت: همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب در اجتماع دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند؛ امروز دستان چدنی آمریکا در قالب دستکشی مخملین تحت سیاست‌های استعماری و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته که ملل آزادیخواه و عدالت طلب را تهدید می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با قدردانی از حضور باشکوه مردم آذربایجان شرقی در راهپیمایی سیزده آبان خاطر‌نشان کرد: بر خلاف نظر و عقیده عده ای روشنفکرنما، شعار «مرگ بر آمریکا» شعار همیشگی ملت ایران بوده و است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با گرامی داشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: ترویج سنت حسنه ازدواج ساده، با توجه به الگوهای ماندگاری چون مولای متقیان و دخت نبی اکر(ص) بایستی اولویت کاری مدیران و متولیان امر باشد./۹۳۵/پ201/س
ارسال نظرات