۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۸۹۴۵۰
مدیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین:

آینده‌نگری و عمق دید رهبر معظم انقلاب مورد توجه نخبگان حوزه قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ مدیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تغییر نظام آموزشی حوزه به گونه ای که از عمق محتوای دینی نکاهد،خواست مقام معظم رهبری از حوزه است.
حوزه علميه حجت الاسلام محمدحسين حقجو

حجت الاسلام محمدحسین حق جو، مدیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: ما در زمینه علوم از غنای بالایی برخوردار هستیم اما باید این محتوای ارزشمند در قالب‌های خود برای استفاده همگان قرار گیرد.

وی بیان داشت: باید زمینه‌ها و شرایط لازم برای نخبگان حوزوی به وجود بیاید تا محتوای غنی اسلامی بازتولید شود.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که جلسه مقام معظم رهبری با نخیگان حوزوی جلسه ای ارزشمند در مسیر تحول حوزه های علمیه بود، بیان داشت: مقام معظم رهبری در این جلسه نکات بسیار ارزشمندی را بیان کردند که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در تبیین وظایف حوزه‌های علمیه ویژگی‌هایی را برشمردند که باید در هر محور آن، تحقیقات مفصل و کاملی انجام شود.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: آینده‌نگری و عمق بخشی مقام معظم رهبری به بحث‌ها بسیار مورد توجه نخبگان حوزه قرار گرفته بود و حالت نشاط و ایجاد انگیزه در جلسه موج می‌زد.

وی بیان داشت: رابطه متقابل علوم، جامعه، سیاست، حقوق بین الملل و سایر موضوعات روز با حوزه از مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد و باید به روشنی جایگاه آن مشخص و معلوم شود.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: رهبری خواستار تعامل دوسویه مناسب مسؤولان با بدنه حوزه شدند و نسبت به ریزش طلاب تذکر دادند.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در این جلسه بسیار شفاف و البته با لطافت و به تعدد تذکراتی به مسؤولان حوزه علمیه قم دادند.

این محقق حوزوی اظهار داشت: تغییر نظام آموزشی حوزه به گونه‌ای که از عمق محتوای دینی نکاهد و همراه با درایت باشد، خواست رهبری نظام اسلامی از حوزه است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از اساتید حوزه علمیه خواستند نسبت به بحث های اخلاقی و بیان خاطرات اخلاقی توجه داشته باشند و من شاهد بودم که بسیاری از اساتید بعد از جلسه تصمیم گرفتند بحث های علمی خود را با بیان حدیث و نکات اخلاقی شروع کنند. /909/

ارسال نظرات