۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۸۹۳۴۰

آغاز سلسله مباحث دانش افزایی طلاب در حوزه علمیه خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مباحث دانش‌افزایی طلاب خراسان شمالی در پنج موضوع قرآن و تفسیر، احکام، عقاید، ادبیات عرب و نهج البلاغه در مدارس علمیه خراسان شمالی آغاز شده است.
آغاز سلسله مباحث دانش افزایی طلاب در حوزه علمیه خراسان شمالی
حجت الاسلام مهدی مهرپویان، مدی رروابط عمومی دفترنمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد‌ اظهار داشت: اولین دوره این سلسله مباحث در زمینه کلام و اصول اعتقادات در مدارس علمیه الزهرا‌(س) و امام صادق‌(ع) بجنورد، حضرت ولی‌عصر (عج) اسفراین و باقرالعلوم (ع) راز و جرگلان از سوی استاد حجت الاسلام قاسمی، مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی کار خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: استاد اصول اعتقادات حوزه علمیه در نخستین جلسات این درس به بیان مباحثی چون بررسی دلایل نیاز به دین، کارایی دین و دلایل عدم توجه بعضی از انسان‌ها به دین پرداخته و مباحث خداشناسی از طریق جبران، فرض، مقایسه، اندازه‌گیری، زمانبندی و هماهنگی درون و برون را تبیین کرد.

وی بیان داشت: از دیگر مباحث مطرح شده‌ می‌توان به مسائل فطرت، عوامل انحراف فطرت، غبار زدایی فطرت و انواع ایمان‌ها اشاره کرد.

گفتنی است، این مباحث بر پایه شواهد قرآنی و با بهره‌گیری از علوم قرآن وحدیث و در قالب بیست جلسه آموزشی ارائه می‌شود./966/پ203/س

ارسال نظرات