۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۸۹۲۶۸
امام جمعه مسجد سلیمان:

ترویج فرهنگ شهادت راه مبارزه با جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد سلیمان گفت: امروز با وجود جنگ نرم‌افزاری و با وجود برخی سایت‌های آلوده و ماهواره‌های پر از ظلمت، پرداختن به شهدا به ویژه شهیدان نوجوان برای الگوسازی بسیار ارزشمند است.
شهيد بهنام محمدي
حجت‌الاسلام محمدصادق امینی، امام جمعه مسجدسلیمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهار داشت: شهید بهنام محمدی در مسجدسلیمان به دنیا آمد و سپس به اتفاق خانواد به خرمشهر هجرت می‌کند و در سن 13 سالگی و با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از 31 شهریور‌ماه سال 59، پا به ‌پای شهید جهان‌آرا و دیگر رزمندگان 27 روز مقاومت جانانه داشته است و در 27 مهر سال 59 شهید می‌شود.

وی با بیان این‌که مستندات فراوانی است که رزم جانانه این شهید را توصیف می‌کند و شخصیت‌ها، سرداران و امیران ارتش از این نوجوان خاطره دارند، عنوان کرد: آخرین خاطره‌ای و مستندی که به ‌صورت مکتوب ‌می‌توان از شهید «بهنام محمدی» ذکر کرد در کتاب «دا» است. پُرفروش‌ترین کتاب تاریخ دفاع مقدس از شهید «محمدی» به عنوان شیر‌بچه‌ای نام می‌برد که آب، یخ و تجهیزات برای رزمندگان می‌برد و با توجه به این که بچه بوده است دشمن به او شک نمی‌کرد، همچنین موقعیت تانک‌ها و سنگرهای دشمن را رصد می‌کرد و اطلاعات را به رزمندگان انتقال می‌داد.

حجت الاسلام امینی ابراز داشت: در خاطرات بهنام محمدی آمده که چهار تانک را شکار کرده است، دو تانک را با نارنجک و دو تانک دیگر را با کوکتول مولوتوف نابود کرد؛ شهید محمدی یکی دیگر از مصادیق جمله امام خمینی(ره) است که فرمود: رهبر ما طفل 13 ساله‌ای است که با نارنجک خود را زیر تانک‌های دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.

وی افزود: در جنگ به دلیل آن‌که فرصت کافی برای پرداختن به اسطوره‌ها نبوده است، امروز تمام نخبگان این مطلب را قبول دارند که تربیت نسل نوجوان و جوان، با الگوسازی محقق می‌شود که قرآن نیز به این مهم تأکید دارد: «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حَسَنَه».

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: امروز با وجود جنگ نرم‌افزاری و با وجود برخی سایت‌های آلوده و ماهواره‌های پر از ظلمت، پرداختن به شهدا به ویژه شهیدان نوجوان برای الگوسازی بسیار ارزشمند است.

امام جمعه مسجدسلیمان گفت: مزار شهید «بهنام محمدی» در حال حاضر در قبرستان شهرستان مسجدسلیمان است. سال 59 او را نزد بستگان خود دفن کرده‌اند و در طی تلاش سه ساله و با یک همگرایی خوب کشوری، استانی و شهری و عنایت مقام معظم رهبری، مزار این شهید بزرگوار، بدون نبش قبر و با شیوه‌های نوین و به شکل قالبی به تپه شهدای گمنام انتقال داده می‌شود.

حجت الاسلام امینی از برگزاری مراسم جابجایی مزار شهید محمدی، فردا همزمان با روز دانش‌آموز خبر داد و بیان داشت: خوزستان باید این روز را به عنوان یک افتخار استانی ثبت کند تا بتوانیم در فضای ملی و مذهبی آن را مطرح بکنیم؛ رییس جمهور در سفر به خوزستان به صراحت گفت اگر بهنام متعلق به کشور دیگری بود آن را به عنوان یک اسطوره به دنیا معرفی می‌کردند.

وی با قدردانی از تلاش‌هایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است، گفت: معمولاً استان خوزستان در انجام این نوع کارها پیشینه‌ای ضعیف دارد و آنچنان نمی‌تواند حافظ و بانی چنین مراسم‌های فرهنگی و ارزشی باشد؛ با توجه به این که در حال حاضر فرهنگ اساس کار است، خوزستانی‌ها گوهرهای زیادی دارند اما مشکلات معیشتی دغدغه اول شده است و متأسفانه زیرساخت‌ها را غافل کرده است./945/پ202/س
ارسال نظرات