۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۸۹۱۵۹
جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی:

مواضع پرصلابت و نورانی شهید آیت الله قاضی طباطبایی فراموش نشدنی است

خبرگزاری رسا ـ جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مواضع پرصلابت و دلیرانه شهید قاضی طباطبایی در جریان‌های پیش از انقلاب نمونه‌ای از بینش عمیق و ایمان آن شهید است.
شهيد آيت الله قاضي طباطبايي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی با صدوری بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی تصریح کرده است: خدمات ارزشمند فرهنگی و اسلامی این عالم فقید به شهر تبریز فراموش ناشدنی است.

در این بیانیه آمده است: اندیشه های تابناک این شخصیت بزرگ و تدوین صدها مقاله و کتاب در روشنگری و تبلیغ مکتب سعادت بخش اسلام و مواضع پرصلابت و دلیرانه وی در جریانات پیش از انقلاب نمونه ای از بینش عمیق و ایمان مطلق آن شهید است.

این بیانیه اضافه کرده است: قیام آگاهانه و بابصیرت بیست و نهم بهمن تبریز نمونه ای از هوشمندی و دلاوری و ولایتمداری ایشان در دفاع و حفظ آرمان های اسلامی بوده است.

جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی از آیت الله شهید قاضی طباطبایی به عنوان شخصیتی شاخص و مجاهدی خستگی ناپذیر یاد کرده است که با سخنرانی های کوبنده و بیانیه های آتشین خود علیه شیاطین بزرگ زمانه و جبهه شوم استبداد و استکبار به افشاگری پرداخت.

جامعه روحانیت مبارز آذربایجان شرقی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله قاضی طباطبایی از عموم جامعه به خصوص نسل جوان و تلاشگر ایران اسلامی را به تبعیت از ولی فقیه و صیانت از ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) فرا خوانده است.

گفتنی است، آیت‌الله محمدعلی قاضی طباطبایی به سال 1293 شمسی در تبریز متولد و در سال 1318 جهت ادامه تحصیل علوم دینی به قم عزیمت و درسال 1328 راهی نجف شد و در این دو شهر از محضر علما و بزرگان کسب فیض نمود.

شهید قاضی طباطبایی در سال 1341 با شروع نهضت اسلامی، به علت فعالیت علیه رژیم، توسط مأموران دستگیر و به زندان قزل قلعه منتقل و سپس به شهرهای بافت و کرمان و زنجان و پس از آن به عراق تبعید شد ولی پس از یکسال به ایران بازگشت و به هدایت مردم و روشنگری و تبلیغ اسلام پرداخت و تا پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزات خود و ارشاد مردم ادامه داد.

شهید قاضی طباطبایی اولین شهید محراب در دهم آبان 1358 شمسی، مصادف با عید قربان، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد شعبان در راه مراجعت به منزل توسط منافقین مورد اصابت گلوله قرار ‌گرفت و به فیض شهادت نایل گردید./۹۳۵/د102/س
ارسال نظرات