۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۸۹۰۰۸
امام جمعه سراب:

13 آبان یادآور نابودی قدرت و ابهت پوشالی آمریکا در جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب با اشاره به در پیش بودن سالروز تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام، گفت: تسخیر لانه جاسوسی موجب شکست ابهت ابرقدرت پوشالی جهان شد و شکوه و عظمت دولت آمریکا را فروریخت.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه سراب، در خطبه های امروز نمازجمعه این شهر با اشاره به در پیش بودن سالروز تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام، گفت: 13آبان یادآور حوادث بسیار مهم و تأثیر گذاری در تاریخ معاصر کشور است.

وی افزود: اقدام انقلابی دانشجویان در 13آبان سال 58 موجب شکست ابهت ابرقدرت پوشالی جهان شد و شکوه و عظمت دولت آمریکا را فروریخت.

امام جمعه سراب تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را موجب آشکار شدن ذات پلید دولت آمریکا دانست و اظهارداشت: در حالی که دولت آمریکا مدعی حمایت از حقوق بشر بود و خود را حامی اصلی حاکمیت ملت ها برسرنوشت خود قلمداد می کرد در 13آبان ماهیت مداخله جویی و ضد مردمی شیطان بزرگ بر همه ملت های جهان به وضوح مشخص شد و نقاب از چهره کریه سیاست ها و نیرنگ های آن برداشته شد.

حجت الاسلام رشتبری از تبعید حضرت امام در 13آبان سال 43 به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران برعلیه استبداد یاد کرد و افزود: تبعید حضرت امام خمینی(ره) نشان دهنده عمق خشم و وحشت رژیم استبدادی و حامیان استکباری آن از حرکت های روشنی بخش روحانیت آگاه و انقلابی بود.

خطیب جمعه سراب در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز بسیج دانش آموزی ابراز داشت: بسیج به عنوان یک نیروی نظامی تلقی نمی شود بلکه بسیج منادی تفکری است که ریشه در نهضت عاشورا و راه ولایت و امامت دارد.

حجت الاسلام رشتبری با بیان این که بسیج دانش آموزی از اجزای مهم نیروی مکتبی و مردمی بسیج است، تصریح کرد: همچنان که در آبان 57 دانش آموزان با آمدن به خیابان ها برعلیه ظلم، ستم، استبداد و استکبار قیام کردند و از سوی دژخیمان جور و ستم زمانه به خاک و خون کشیده شدند، امروز نیز دانش آموزان باید در صف اول مبارزه با زورگویان عالم باشند.

وی اضافه کرد: هر دانش آموزی که در جهت شکوفایی و پیشرفت کشور گام بردارد یک بسیجی محسوب می شود.

امام جمعه سراب حاکم شدن فرهنگ و تفکر بسیجی در جامعه را موجب از بین رفتن روحیه انفعال و تسلیم پذیری در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: تفکر بسیجی تفکری در جهت تلاش و کوشش برای ساختن جامعه ای سالم و آزاد از یوغ استعمار و استکبار است./949/پ202/الف
ارسال نظرات