۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۸۸۹۳۷
با حضور طلاب؛

دوره آموزشی آشنایی با معارف مهدویت در ساری آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزش مقدماتی آشنایی با معارف مهدویت امروز با حضور خواهران و برادران طلبه در بنیاد حضرت مهدی (عج) مازندران آغاز شد.
دوره آموزشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، دوره آموزش مقدماتی آشنایی با معارف مهدویت امروز با حضور خواهران و برادران طلبه در بنیاد حضرت مهدی (عج) مازندران آغاز شد.

حجت الاسلام محمد رضا نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران، در مراسم آغاز به کار این دوره آموزشی با بیان این که این دوره آموزشی ویژه طلاب حوزه های علمیه است، گفت: ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت و آشنایی طلاب با بدعت و عرفان های نوظهور از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

وی ظرورت طرح مباحث مهدویت و کلیات امام، امام مهدی در یک نگاه، امام مهدی در آینه قرآن و روایات، شرایط و علائم ظهور، رجعت آسیب شناسی مباحث مهدویت در دوره مقدماتی و اندیشه موعود د رادیان ابراهیمی، مهدویت در قرآن، مهدویت از نگاه اهل سنت، انحراف در مهدویت، پیش از ولادت امام مهدی(عج) را از جمله مهم ترین مباحث قابل طرح در این دوره آموزشی عنوان کرد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با اشاره به این که دوره آموزشی آشنایی با معارف مهدویت به مدت دو روز از امروز در ساری آغاز شده است، ادامه داد: در این دوره آموزشی از اساتید مجرب بنیاد تخصصی مهدویت قم برای آموزش بهره گیری می شود.

حجت الاسلام نصوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج بدعت و خرافه در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مهدویت مهم ترین نیاز جامعه امروز است.

وی با بیان این که آشنایی طلاب و روحانیان نسبت به مباحث عمومی و تخصصی مهدویت بسیار ضروری است؛ تصریح کرد: این آموزش ها عاملی مهم در مقابله با عرفان های دروغین و کاذب دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام نصوری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که بنیاد مهدویت مازندرن از سال 87 فعالیت رسمی خود را در مازندران آغاز کرده است، ادامه داد: تاکنون دوره های مقدماتی و تخصصی بسیاری برای طلاب، روحانیان، معلمان و مسؤولان استانی برگزار شده است.

وی همچنین افزود: بنیاد مهدویت مازندران دارای کتابخانه ای با بیش از سه هزار جلد کتاب و پایان نامه های دکترا و کارشناسی ارشد با موضوع مهدویت است که علاقه مندان به فراگیری معارف مهدوی می توانند از آن استفاده کنند.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران اندیشه مهدوی را از مهم ترین عوامل سعادت و پیشرفت جامعه دینی دانست و تصریح کرد: امروز باید همه توان خود را برای نهادینه کردن اندیشه اصیل مهدوی در جامعه اسلامی به کار گیریم./950/پ202/الف
ارسال نظرات