۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۸۸۸۹۷
عضو شورای عالی حوزه:

برنامه اورژانسی کوتاه مدت برای تحول در حال اجرا است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم، بر ضرورت تقویت و توسعه ارتباط جدی اعضای این شورا با مراجع تقلید تاکید کرد.
2/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين 1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، از اعضای جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری تاکید کرد: بیاناتی که حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار ایراد کردند بسیار مهم بود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت ارتباط قوی و مستمر اعضای شورای عالی با مراجع تقلید، فرمایش ایشان را بسیار مدبرانه و حکیمانه خواند و ابراز داشت: شورای عالی باید ارتباط مستحکمی با مراجع تقلید داشته باشد و در برنامه های خود از نظرات این بزرگان استفاده کند و نظرات آنها را بگیرد و گزارش اقدامات انجام شده و طرح های در دست اجرا را نیز خدمت این بزرگان ارائه کند تا آنها نیز از برنامه ها مطلع شوند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در دوره قبلی نیز ارتباط اعضای شورای عالی با مراجع تقلید وجود داشته است، در این دوره نیز این ارتباط وجود دارد اما همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند، این ارتباط باید بیشتر و جدی تر باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مراجع تقلید نیز نظر مثبت نسبت به شورای عالی و مدیران مرکز مدیریت خواهران و براداران دارند، منتهی این ارتباط باید بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تصریح کرد: ارتباط شورای عالی با مراجع تقلید و نظرات این بزرگان همواره مورد توجه شورای عالی حوزه بوده است و در نحوه انتخاب اعضا، جامعه مدرسین تعدادی را معرفی می کند و مراجع تقلید و مقام معظم رهبری به عنوان یکی از مراجع تایید می کنند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ارتباط بیشتر اعضای شورای عالی حوزه با مراجع و علما به موفقیت و غنای بیشتر برنامه ها کمک می کند و ضریب خطا در برنامه ها را نیز کاهش می دهد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز حوزه به چشم انداز و برنامه راهبردی، به تبیین ویژگی ها و شاخص های سند چشم انداز حوزه پرداخت و اظهار داشت: یک سند چشم انداز اقتضا می کند که با آینده نگری، نیاز سنجی، آسیب شناسی نقاط ضعف و قوت طراحی شود تا با استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندی ها، بتوان به نیازهای داخلی و بین المللی پاسخ داد و تهدیدات را تبدیل به فرصت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ادامه داد: از چند سال قبل و دوران مدیریت آیت الله حسینی بوشهری، بحث تهیه سند چشم انداز حوزه مطرح شد و کارهایی نیز صورت گرفت که با تغییر مدیریت حوزه مصادف شد و در دوران آیت الله مقتدایی نیز این کارها ادامه پیدا کرد.

وی تهیه سند چشم انداز را یکی از مطالبات اصلی شورای عالی حوزه از مرکز مدیریت دانست و تصریح کرد: مرکز مدیریت و مدیر حوزه های علمیه نیز در این راستا کارهای خوبی را انجام داده و جلسات متعددی را با کارشناسان برگزار کرده اند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این چشم انداز بعد از بررسی های دقیق توسط کارشناسان به دبیرخانه شورای عالی ارسال می شود و پس از بررسی توسط کارشناسان برای تصویب نهایی به شورای عالی حوزه علمیه قم می آید.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی تاکید کرد: این سند چشم انداز بر اساس فرمایشاتی که مقام معظم رهبری در آن زمان در دیدار با اعضای شورای عالی داشتند مطرح و کارهای مقدماتی آن شروع شد و برای اتقان و غنای بیشتر کارهای زیادی تاکنون روی آن صورت گرفته است و حتما کارشناسی های دقیق تری نیز روی آن صورت خواهد گرفت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای این شورا ابراز داشت: مقام معظم رهبری در سفر قبلی که به قم داشتند بحث تحول در حوزه را مطرح کردند، در پی بیانات و تاکیدات ایشان شورای عالی به صورت جدی وارد این کار شد و اقدامات شایسته ای را نیز انجام داده که گزارش آن تقدیم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز شده است.

وی با بیان اینکه تحول یک اصل اساسی در حوزه های علمیه است و پیوندی ناگسستنی با مساله چشم انداز حوزه دارد خاطرنشان کرد: تحول یک امر زمانبر، دقیق، حساب شده و کارشناسانه است و باید این امر مهم با بررسی همه جانبه و در نظر گرفتن جمیع جوانب صورت گیرد.

این عضو شورای عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در حال حاضر یک برنامه اورژانسی کوتاه مدت برای امر تحول در حوزه های علمیه در حال اجراست و برای مراحل بعدی و تحول اساسی نیز سازوکار مشخصی پیش بینی شده است. /924/ت302/ج
ارسال نظرات