۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۸۶۱۱
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛

دانشکده صدا و سیما می تواند فرامین رهبری در عرصه هنر و رسانه را تحقق بخشد

خبرگزاری رسا ـ‌ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اهیمت جایگاه هنر و رسانه گفت: مقام معظم رهبری معتقدند روحانیون باید در عرصه صدا و سیما حضوری تاثیر گذار داشته باشند.
آيت الله محمد يزدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار رییس معاونان و برخی دانش آموختگان دانشکده صدا و سیمای قم که در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حضور روحانیت در عرصه هنر و رسانه در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور یافته بودند، گفت: دانشکده صدا و سیما می تواند با آموزش مباحث رسانه ای و تربیت نیروی انسانی متخصص در جهت تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گام‌های موثری بردارد.

وی در ادامه با ابراز خوشحالی از توجه سریع و به موقع فضلای حوزه به رهنمودهای مقام معظم رهبری از همه نخبگان و هنرمندان حوزوی خواست نسبت به اجرایی کردن این رهنمودها تلاش کنند.

آیت الله یزدی اظهار داشت: دانشجویان و طلابی که در دانشکده صدا و سیما تحصیل می کنند ارتباط خود را در تکامل و رشد علمی، با حوزه های علمیه قطع نکنند و در تولید برنامه ها از نظرات بزرگان حوزه استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدگاه های مختلفی درباره صدا و سیما وجود دارد و برخی از اعضای جامعه مدرسین به صورت موردی به رصد برنامه‌های صدا و سیما می پردازند و دیدگاه های خود را درباره برنامه های این رسانه در سخنان پیش از دستور جامعه بیان می کنند.

آیت الله یزدی یادآور شد: از این رو در دیداری که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند برخی از اعضای جامعه به بیان دیدگاه های خود درباره صدا و سیما و مسائل فرهنگی کشور پرداختند.

وی اظهار داشت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیان انتظارات خود از روحانیت و حوزه های علمیه و نقش آنها در جهت دهی صحیح صدا و سیما و آموزش و پرورش پرداخت که مشروح این بیانات در رسانه های گروهی منتشر شده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: نقش اساتید در این دانشکده بسیار مهم است و باید دقت شود اساتیدی انتخاب شوند که آشنا به مبانی اسلامی باشند.

قابل ذکر است، آیت الله یزدی در پایان خواستار ارتباط مستمر و تعریف شده دانشکده صدا و سیما با مدیریت حوزه علمیه قم شد.

گفتنی است، در بخشی از این دیدار، کمال اکبری، رییس دانشکده صدا و سیمای قم با اشاره به وظیفه اساسی طلاب در تبلیغ و نشر احکام اسلامی، وظیفه مهم این دانشکده را آموزش هنر و رسانه به طلاب و فضلای حوزه علمیه دانست و گفت: این دانشکده آمادگی دارد در سطوح مختلف نظری و برنامه سازی و تولید محصولات رسانه ای مبتنی بر بنیادهای دینی اقدام و رهنمودهای مقام معظم رهبری را اجرایی کند./919/پ201/ع

ارسال نظرات