۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۸۸۴۹۴
معاون ستاد اقامه نماز کشور:

قرآن کریم سرچشمه تبلیغ و موعظه است

خبرگزاری رسا ـ معاون ستاد اقامه نماز کشور، قرآن را سرچشمه تبلیغ و موعظه دانست و گفت: قرآن کریم از مهمترین و غنی ترین وسایل فیض و برکت و چشمه روانی است که آب آن هیچگاه کم نشده و خشک نمی گردد.
معاون ستاد اقامه نماز کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام مجتبی کلباسی، معاون ستاد اقامه نماز کشور، در دوره آموزشی طرح حمایت نرم افزاری از ائمه جماعات، مساجد محوری و جلسه هم اندیشی ائمه جماعات گلستان که در گرگان برگزار شد، قرآن را سرچشمه تبلیغ و موعظه دانست و گفت: قرآن کریم از مهمترین و غنی ترین وسایل فیض و برکت و چشمه روانی است که آب آن هیچگاه کم نشده و خشک نمی شود.

وی با بیان این که قرآن کریم و مفاهیم این کتاب الهی منبع عظیم راهنمایی و هدایت است، افزود: تلاوت قرآن کریم، مسلح شدن به سلاح ایمان و تقوا است و اگر کسی به قرآن مسلط نباشد، نمی تواند دیگران را ارشاد کند.

معاون ستاد اقامه نماز در کشور خاطرنشان کرد: مهمترین مسأله تبلیغ اقامه نماز و خواندن قرآن است.

حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، نیز در ادامه این مراسم امروز با بیان این که برپایی فریضه‌های دینی به صورت دسته جمعی، غیر از پاداش های فراوانی که یاد شده، در زندگی فردی و اجتماعی امت مسلمان نیز، آثار مثبت و فراوانی دارد، گفت: مساجد مهمترین مکان برگزارى نمازجماعت است و اگر مسجد نماز جماعت نداشته باشد، نقش خود را به طور کامل ایفا نکرده و تأثیر چندانی ‏براى حفظ دین دارى افراد جامعه نخواهد داشت.

وی نماز جماعت را مقدمه وحدت صفوف، نزدیکی دل ها، تقویت کننده روح اخوت و برادری دانست و افزود: نماز جماعت، بهترین، بیشترین و پاکترین اجتماعات دنیا است و نوعی بازدید و آگاهی از مشکلات و نیازهای یکدیگر و زمینه‌ساز تعاون اجتماعی بین آحاد مسلمانان است.

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: در نماز جماعت، افراد در یک صف قرار می‌گیرند و امتیازات موهوم صنفی و نژادی و زبانی و مالی کنار می‌رود و صفا، صمیمیت و نوع دوستی در دل ها زنده می‌شود و مؤمنان، با دیدار یکدیگر در صف عبادت و احساس دلگرمی و قدرت و امید می‌کنند.

وی تصریح کرد: نماز جماعت، عامل نظم و انضباط و صف بندی و وقت‌شناسی بوده و روحیه فردگرایی، انزوا و گوشه‌گیری را از بین می‌برد و نوعی مبارزه با غرور و خودخواهی را در بر دارد.

دادستان استان گلستان نیز در این مراسم ضمن تشریح جایگاه سازمانی حفاظت اجتماعی و رویکرد فرهنگی آن به منظور کاهش جرم و جنایات، مساجد محوری را برترین عنصر رشد فرهنگی و رعایت قانون در جامعه معرفی کرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات