۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۸۸۴۱۳
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حوزه های علمیه برای پاسخگویی به شبهات، عالمانه وارد میدان شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص وظیفه حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه باید به منظور پاسخگویی به شبهات عالمانه وارد میدان شوند و از ایجاد فاصله میان نظام و مردم جلوگیری کنند.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی شهر گرگان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، گفت: این سفر یک سفر با برکت و با عظمتی برای ملت ایران است و حضور مقام معظم رهبری در قم، نشان از اهمیت این سفر دارد.

وی با اشاره به این که اهمیت این سفر در بیانات مقام معظم رهبری به خوبی دیده می شود، افزود: سفر نه روزه رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم دستاوردهای بسیاری را برای مردم این شهر به ویژه طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در پی خواهد داشت.

خطیب جمعه گرگان خاطرنشان کرد: در بیانات رهبری این مسأله و توجه مردم به جنگ نرم دشمن دیده می شود که دشمن می خواهد در حوزه دین و جدا کردن مردم از نظام و انقلاب گام بردارد که در این زمینه مشاهده می شود، ماهواره ها چه مسائلی را مطرح می کنند و عقاید دینی را وارونه جلوه می دهند که این بدتر از جنگ نظامی است، زیرا این نظام و انقلاب براساس اعتقادات دینی پایه ریزی شده، که اگر قرار باشد این اعتقادات دینی سست شود، ضربه سنگینی به نظام و انقلاب وارد خواهد شد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: دشمن می خواهد بین نظام و مردم فاصله بیندازد، به همین دلیل با پررنگ جلوه دادن برخی مشکلات کوچک، شایعه درست کردن، مردم را ناامید و مأیوس کردن به دنبال هدف خود است.

وی در ادامه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: ایشان تاکید دارند که وظیفه حوزه های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم پاسخگویی به شبهات دینی است و باید به طور جدی وارد این میدان سخت شوند.

امام جمعه گرگان افزود: حوزه های علمیه باید در این زمینه عالمانه و مدبرانه وارد شوند و نگذارند بین نظام و مردم فاصله بیافتد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به تجربه تلخ دو نهضت قبلی در کشور، گفت: مردم و مسؤولان باید دست به دست هم دهند و نگذارند تا تجربه تلخ سوم در ایران تکرار شود و در این زمینه آگاهان، علما، روحانیان و دانشگاهیان باید به میدان بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مراجع و علمای قم به مسأله تحول و مدیریت تحول در حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه حوزه های علمیه پس از پایان سفر مقام معظم رهبری از گذشته بسیار سنگین تر خواهد بود.

نمابنده ولی فقیه در گلستان با اشاره به سفر رییس جمهور به لبنان در هفته گذشته، افزود: این سفر نه تنها در منطقه بلکه در دنیا یک سفر مهم بود و اهمیت آن نیز به دلیل موقعیت حساس کشور لبنان است، به طوری که کشورهای دیگر برای انتخاب سفرای خود در لبنان، افراد زبده را انتخاب می کنند.

وی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی قبل از سفر رییس جمهور ایران به لبنان، مقدمه چینی هایی را انجام داده بودند و حتی بحث ترور رییس جمهور را مطرح کردند، زیرا آنان متوجه اهمیت این سفر شده بودند، اما این سفر انجام شد و همه نیروهای لبنانی نیز با رئیس جمهور کشورمان در این سفر همراه بودند.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه ها، گفت: در راستای اجرای این قانون همه اعم از دولت و ملت باید دست به دست هم دهند تا این قانون به خوبی عملی و اجرایی شود.

وی با مقایسه مصرف گاز در ایران و اروپا، گفت: میزان مصرف این نوع انرژی در کشور ما روزانه 500 میلیون مترمکعب است، در صورتی که در کل اروپا این میزان روزانه 600 میلیون مترمکعب می باشد که این مصرف بی رویه و برباد دادن سرمایه را نشان می دهد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برنامه های دشمن علیه کشور و نظام، گفت: دشمن از جریان هدفمند کردن یارانه ها نیز دارد به نوعی سوء استفاده می کند و در حال تبلیغات سوء بر ضد جمهوری اسلامی است.

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن اول آبان سالروز شهادت فرزند گرامی حضرت امام خمینی (ره) در سال 56 اشاره کرد و گفت: آقا مصطفی خمینی شخصیتی بود که به تعبیر امام آینده اسلام بود و از نظر ایشان به سلوک معنوی و مرتبه والا و بالائی رسیده بودند و از آنجا که دشمن دیده بود، نمی تواند کاری کند، نسبت به ترور و به شهادت رساندن آقا مصطفی اقدام کرد./950/پ201/الف
ارسال نظرات