۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۸۸۴۱۲
عضو خبرگان رهبری:

حضور تأثیرگذار حوزه‌های علمیه در مجامع بین‌المللی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع علما و فضلاب حوزه علمیه قم گفت: رهبر انقلاب اسلامی بر آگاهی و دانش افزایی روحانیان و طلاب جهت حضور در عرصه‌های بین المللی تأکید دارند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه‌های نماز جمعه مراغه اظهار داشت: استقبال بی‌نظیر مردم قم از رهبر معظم انقلاب تجلی ارزش‌های دینی در نظام اسلامی ایران بود.

وی با بیان این‌که اهمیت استقبال گسترده مردم قم از رهبر معظم انقلاب از نگاه رسانه‌های غربی پنهان نیست، تصریح کرد: رسانه های غربی از روزها قبل به دنبال شبهه افکنی میان مردم، روحانیت و مراجع بودند، غافل از این‌که ملت ایران بیش از سی سال این حرف‌های تکراری و کذب را می شوند.

امام جمعه مراغه با اشاره به دیدارهای مکرر مراجع عظام تقلید، علما و بزرگان حوزه‌های علمیه با رهبر فرزانه انقلاب گفت: مرجعیت همراه پشتیبان ولایت فقیه بوده، چنان‌که در روزهای گذشته شاهد این مسأله بوده‌ایم.

وی با تاکید بر حفظ هوشیاری در برابر توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان خاطر‌نشان کرد: استکبار جهانی و معاندان نظام جمهوری اسلامی در شرایط کنونی که تمام نقشه‌های خود را بیهوده می‌بینند؛ این‌گونه می خواهند القا کنند که انتقادات مراجع عظام از دولت مخالفت با ولایت فقیه است، در حالی که انتقاد مراجع در جهت تعالی و پیشرفت برنامه‌های دولت است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی ادامه داد: دشمنان امروزه درصدد تفرقه افکنی میان مراجع تقلید، مردم و قوای سه گانه هستند، غافل از این‌که مراجع تقلید در تمامی دولت‌های نظام مقدس از برخی اقدامات و طرح های کشوری انتقاد می کردند، اما به هیچ وجه انتقادات آنان با اصل و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مغایر نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب و فضلای شهر مقدس قم اظهار داشت: رهبر انقلاب بر آگاهی و دانش افزایی روحانیان و طلاب در عرصه‌های بین‌المللی تأکید دارند.

عضو خبرگان رهبری رسالت حوزه‌های علمیه در برابر مطالبات رهبری را حساس و مهم دانست و گفت: طلاب و روحانیان مدارس علوم دینی بایستی با ارتقای سطح دانش فقهی و عمومی در جهت رفع شبهات و پاسخ گویی در القائات شوم دشمنان نظام اسلامی تلاش کنند./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات