۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۸۷۶۳۹
کارشناس قرآن در اداره کل ارشاد خراسان شمالی:

عمل نکردن به آموزه‌های الهی کانون خانواده‌ را آسیب‌پذیر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس قرآن در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: گناه و نافرمانی در زندگی افراد پیامدهای بسیار ناگواری دارد و سبب برهم ریختن تعادل روحی و روانی افراد و فروپاشی خانواده ها می شود.
عمل نکردن به آموزه‌های الهی کانون خانواده‌ را آسیب‌پذیر می‌کند
حجت الاسلام محمد سرشار، کارشناس قرآن و عترت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد‌ اظهار داشت: باید دستورات دین اسلام و قرآن کریم در تمام مراحل زندگی ما جریان یابد.

وی با بیان این‌که تلاوت قرآن باید جزء برنامه‌های زندگی‌مان درآید، افزود: این که همیشه باید در کنار قرآن باشیم و در همه امور به آن مراجعه کنیم، موضوعی است که باید با عمق جان احساس شود و این نکته به رشد و تعالی انسان کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: انسان زمانی به رشد و تعالی می‌رسد که مفاهیم آیات قرآن را بفهمد و درک کند، به گونه‌ای که ضمن حرکت در این مسیر، در رویارویی با هر مسأله‌ای به قرآن رجوع کند و به مطالعه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اعتقادی در قرآن بپردازد تا بتواند تحولی اساسی در زندگی خود و جامعه به وجود آورد.

حجت الاسلام سرشار‌ بیان داشت: فرا گرفتن آموزه‌های قرآنی در رشد اندیشه‌ای افراد تأثیر بسزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: گناه و نافرمانی در زندگی افراد پیامدهای بسیار ناگواری دارد و سبب برهم ریختن تعادل روحی و روانی افراد و فروپاشی خانواده ها می شود؛ از این رو بهترین راه مقابله با این شکست‌ها و ناگواری‌ها، توسل و عمل‌کردن به دستورات قرآن است./966/پ202/س



ارسال نظرات