۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۸۷۴۸۶
آیت‌الله نوری همدانی:

همه باید قدردان نعمت ولایت فقیه و انقلاب اسلامی باشیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، عظمت ملت ایران را به دلیل حاکمیت ولایت فقیه دانست و نعمت ولایت را از بزرگ ترین نعمت های الهی خواند و بر ضرورت قدرشناسی از این نعمت تاکید کرد.
آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز سه شنبه در دیدار با پاسداران انقلاب اسلامی، نظام اسلامی را از بزرگ ترین نعمت‌های الهی بر ملت ایران دانست و بر ضرورت قدرشناسی از این نعمت تاکید کرد.

این مرجع تقلید، با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما عملا هیچ اراده و اختیاری از خود نداشتیم گفت: مردم ایران قبل از انقلاب دچار فقر شدید مالی و فرهنگی بودند و حاکمان به تنها چیزی که فکر نمی کردند مساله مردم بود.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به نقش برجسته و فوق العاده امام راحل در بیداری ملت ایران و دیگر ملت های آزاده جهان گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با بیانیه ها و سخنرانی های حکیمانه و روشنگرانه خود ماهیت پلید رژیم را برملا کرد و مردم را آگاه ساخت.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با زحمات و تحمل مرارت ها و سختی های فراوان توانست این کار را انجام دهد و ملت ایران را از آن وضعیت سیاه بیرون آورد.

وی هرگونه حکومت غیر ولایی را نامشروع و طاغوتی عنوان و خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام، تنها نظامی مشروع است که در راس آن نبی، امام معصوم و در عصر غیبت نیز ولی فقیه حضور داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، با بیان اینکه عظمت مردم ایران به دلیل حاکمیت انقلاب اسلامی است تاکید کرد: ملت ایران تمام پیشرفت ها و موفقیت هایی که کسب کرده مرهون حاکمیت ولایت فقیه است و همه باید قدر این نعمت را بدانیم.

این مرجع تقلید با تبیین اوصاف و ویژگی های ولی فقیه تصریح کرد: ولی فقیه باید شجاع، زمان شناس، مدیر مدبر و آگاه به شرایط زمان باشد و بحمدلله در حال حاضر آیت‌الله خامنه‌ای با دارا بودن این شاخص های مهم، هدایت کشتی انقلاب اسلامی را عهده دار هستند و به بهترین شکل ممکن انقلاب را مدیریت کرده اند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، قدرشناسی از انقلاب را وظیفه ای مهم دانست و تاکید کرد: همه وظیفه دارند دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کنند و خوشبختانه ملت انقلابی و متدین ما در صحنه های مختلف وفاداری و پایبندی خود را به نظام اسلامی نشان داده اند. /924/پ201/ف.

ارسال نظرات