۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۸۶۴۲۵
در پی هتک حرمت قرآن مجید؛

دانشنامه اسلام و ادیان در فضای مجازی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ در پی حرکت ننگین هتاکی به قرآن کریم، از سوی محققان حوزه و دانشگاه، دانشنامه اسلام وادیان تولید و بر روی شبکه جهانی حوزه نت قرار گرفت.
حوزه نت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامرضا رحمانی، مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، در گفت و گو با جمعی از خبرنگاران با محکوم ساختن اهانت به قرآن کریم گفت: دانشنامه اسلام و ادیان با برخورداری از 82 مطلب دربردارنده گزیده کتاب، چکیده پایان نامه، پرسش و پاسخ و گزیده مقالات از هم اکنون در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: دانشنامه اسلام و ادیان در قالب بیست نمایه دربرگیرنده یازده نمایه اصلی و 9 نمایه فرعی مطالب خواندنی را از ادیان الهی و دیگر ادیان موجود در ملل مختلف گردآوری کرده است.

رحمانی با بیان اینکه این دانشنامه با مقدمه ای پیرامون ماهیت دین و ادیان آغاز می شود اظهار داشت: دین، تاریخ و علل پیدایش آن، دین یا ادیان، علل تجدید نبوت‌ها، پلورالیسم دینی، گفتگوی ادیان، از مطالب این بخش از دانشنامه اسلام و ادیان است.

مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی خاطر نشان کرد: یهودیت، مسیحیت، زرتشت، بودیسم، هندوئیسم، آیین سیک، کنفوسیانیسم، نائوئیسم، شینتو و آیین جین از نمایه های اصلی این دانشنامه است.

وی یادآور شد: آشنایی با مسیحیت، اسلام و مسیحیت، اسلام و یهودیت، مقالات، معرفی بودائیسم، آشنایی با زرتشت و آشنایی با آیین جین از نمایه های فرعی این دانشنامه خواندنی است.

گفتنی است، علاقمندان می تواننند جهت استفاده از این دانشنامه به پایگاه اینترنتی حوزه نت به نشانی
http://hawzah.net مراجعه کنند./919/پ202/ع

ارسال نظرات