۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۸۶۰۶۸
حجت الاسلام خرسند:

مسلمانان جهان هرگونه جسارت به قرآن کریم و مقدسات را بر نمی‌تابند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، با محکوم کردن دعوت گستاخانه و بی شرمانه یک کشیش مسیحی آمریکایی برای آتش زدن قرآن کریم تاکید کرد: مسلمانان جهان باید هوشیاری خود را در برابر نقشه ها و توطئه های دشمنان حفظ کنند.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن دعوت یک کشیش تندرو مسیحی برای آتش زدن قرآن کریم در سالروز حادثه یازده سپتامبر، گفت: این اقدام کشیش آمریکایی نشان دهنده عمق کینه و عداوت استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا با اسلام و اراده آنها برای اسلام ستیزی و اسلام هراسی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اوباما، از سویی ماه رمضان و عید فطر را به مسلمانان جهان تبریک می گوید و ضیافت افطاری می گیرد، اما از سویی دیگر اجازه می دهد یک کشیش مسیحی این گونه جسارت آمیز به مقدسات اسلام و میلیون ها مسلمان تعرض کند.

این محقق علوم اسلامی و حوزوی ادامه داد: چطور کسی در آمریکا جرات ندارد علیه اسرائیل غاصب مطلبی بنویسد و یا درباره هلوکاست تحقیق کند و فورا با آن فرد برخورد و او را زندانی می کنند، اما به یک کشیش اجازه می دهند که مراسم قرآن سوزی راه بیندازد.

وی با بیان اینکه این اقدامات نشان دهنده عمق کینه نسبت به اسلام و اراده آنها برای اسلام ستیزی هست تصریح کرد: البته این موضوع برکاتی نیز برای امت اسلام دارد که آنها دشمنان خود را بهتر بشناسند و فریب لبخندها و سخنان دیپلماتیک آنها را نخورند و به هیچ وجه به آنها اعتماد نکنند.

حجت‌الاسلام خرسند، با هشدار نسبت به هرگونه تعرض به مقدسات مسلمانان جهان ابراز داشت: قطعا این گونه اقدامات تحریک آمیز باعث شعله ورتر شدن احساسات ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی امت اسلام خواهد شد و عزم مسلمانان را برای مقابله با آمریکا و رژیم منحوس اسرائیل جزم تر و مصمم تر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مسلمانان جهان با این اقدام، خشم دشمنان دین و خدا را در دل نگه خواهند داشت و در وقت معین انتقام این جسارت کفر آمیز را خواهند گرفت.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه مسلمانان جهان هرگونه جسارت به قرآن کریم و مقدسات را برنمی تابند ابراز داشت: امت اسلام با وجود اختلافاتی که در مذاهب و اعتقادات خود دارند، اما در اینکه قرآن کلام وحی است اشتراک نظر دارند و تعرض به کتاب آسمانی پیامبر گرامی اسلام را برنمی تابند و پاسخ محکمی به این اقدام جسارت آمیز خواهند داد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: اینها با این گونه اقدامات، گور خود را کنده و به طور قطع و یقین مسلمانان جهان از هر فرقه و مذهبی این تعرض و جسارت را پاسخ خواهند داد.

وی خواستار تدبیر و هوشیاری امت اسلام در مقابله با این گونه اقدامات بی منطق شد و گفت: امت اسلام باید هوشیاری خود را حفظ کند و افزون بر شناسایی دشمنان مشترک، مراقب باشد که اقدامات دشمنان خدشه ای به اتحاد و وحدت آنها وارد نکند.

امام جمعه کازرون در ادامه تصریح کرد: امروز موج اسلام خواهی سراسر جهان را فراگرفته است و قرآن کریم، جزو پرفروش ترین کتب اروپا است.

وی بیان داشت: دشمنان و استکبار جهانی این شرایط را درک کرده و درصدد اسلام هراسی و اسلام ستیزی هستند؛ حادثه یازده سپتامبر که عامل اصلی آن خود اسرائیلی ها و آمریکائی ها بودند نیز زمینه سازی برای این گونه اقدامات بوده است. /924/ت302/ص
ارسال نظرات