۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۵۴۷۰
استاد حوزه علمیه اهواز:

شناسایی و تبیین مطالبات رهبری مهم ترین راهبرد مساجد است

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد خاتم الانبیا(ص) اهواز، شناخت و تبیین خواسته ها و دستورات مقام معظم رهبری را مهم ترین راهبرد مساجد دانست.
حجت الاسلام دورکوندي، استاد حوزه علميه اهواز
حجت الاسلام سمیر دورکوندی، امام جماعت مسجد خاتم الانبیا(ص) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های طلاب و دانشجویان در این مسجد اظهار داشت: در هفته دو جلسه ویژه طلاب و دانشجویان برگزار می شود، یک جلسه مباحث دینی با محوریت کتب شهید مطهری و آیت الله مصباح و جلسه دوم به طرح شبهات موجود در دانشگاه ها و پاسخ مناسب به آنها می گذرد.

امام جماعت مسجد خاتم الانبیا(ص)، ادامه داد: برگزاری جلسه اخلاق و جلسات درسی به ویژه در ایام امتحانات از دیگر برنامه های مسجد برای طلاب و دانشجویان می باشد.

حجت الاسلام دورکوندی، با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسات گروه طلاب و دانشجویان خاطر نشان کرد: بخشی از این جلسات طرح مسائل سیاسی کشور با محوریت سخنان مقام معظم رهبری است و شناخت خواسته ها و دستورات مقام معظم رهبری مهمترین راهبرد مساجد است چرا که طلاب و دانشجویان باید با آگاهی از خواسته های فرمانده خود در مسیر منویات ایشان حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه اهواز افزود: از دیگر موضوعات مطرح در این جلسات ارائه پاسخ های مناسب به شبهات موجود در دانشگاه و سایر مسائل سیاسی است که در این زمینه از افراد خبره و آگاه نسبت به شبهات موجود در دانشگاه ها و مسائل سیاسی استفاده می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر مطالعه کتب شهید مطهری از سوی تمام اقشار جامعه بیان داشت: تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری از عوامل مهم جهت استفاده از کتب شهید مطهری در برنامه های تربیتی است.

حجت الاسلام دورکوندی، آثار شهید مطهری را از مهم ترین منابع برای تربیت افراد متدین و انقلابی در مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: تفکر شهید مطهری، تفکر انقلاب اسلامی است و مجموعه فرهنگی مسجد جهت آشنایی نیروهای خود با فرهنگ اصیل اسلامی آنها را با کتب شهید مطهری آشنا می کند و جهت تعمیق معارف اسلامی نیروها را به کتب این شهید بزرگوار رجوع می دهد.

وی با اشاره به تأثیر فراوان مطالعه کتب شهید مطهری در ارتقای بصیرت نیروهای مسجد بیان داشت: آن دسته از نیروهای مسجد که کتاب های شهید مطهری را مطالعه کرده اند دغدغه بیشتری جهت آگاهی از مسائل سیاسی، دینی و معرفتی دارند و اهمیت بیشتری نسبت به حضور در برنامه های فرهنگی قائل می شوند، از این رو بسیاری از آنها حوزه علمیه را جهت تحصیل خود انتخاب کرده اند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، کتاب های شهید مطهری را در انتقال آموزه های دینی و چارچوب تفکر اسلامی به ذهن خواننده بسیار موفق خواند و ابراز داشت: مطالعه کتب شهید مطهری جهت مصون ماندن از تهاجم فرهنگی و تقویت بنیه فکری خواننده آن جهت رویارویی با شبهات بسیار مؤثر است؛ از این رو معرفی این کتاب ها و برگزاری سیر مطالعاتی برای نیروهای مسجد از مهم ترین برنامه های ما است.

امام جماعت مسجد خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: کسی که کتاب های شهید مطهری را بخواند یک چارچوبی از اسلام در ذهنش شکل می گیرد و در مقابل شبهات منفعل نمی شود./945/پ202/س

ارسال نظرات