۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۸۵۳۵۶
آیت‌الله مکارم شیرازی:

حفظ نظام در گرو پرورش جوانان معتقد به عقاید اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: دوران درس و دانشگاه‌ باید دوران محکم کردن پایه‌های اعتقادی جوانان و اجرای برنامه‌های عملی به دنبال آن باشد.
تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر به زمینه‌سازی تشکیل حکومت اسلامی از سوی پیامبر اکرم‌‌(ص) اشاره کرد و با بیان این‌که نبی مکرم اسلام‌‌(ص) پیش از تشکیل حکومت، پایه‌های اعتقادی مردم را محکم کرد، نسبت به سست بودن مسائل اعتقادی در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های کشور هشدار داد.

وی که در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم حضرت معصومه‌‌(س) سخن می‌گفت، با بیان این‌که باید مسائل اعتقادی در مدارس کشور به صورت صحیح برای جوانان تبیین شود، تصریح کرد: با وجود دانشجویان معتقد و مؤمن، وضع برخی دانشگاه‌ها بسیار خراب است و مردم از این شرایط شکایت دارند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به دولتمردان اذعان داشت: اگر وضع دانشگاه‌های کشور خراب شود، محصولی که فردا از آن بیرون می‌آید یا عازم کشورهای خارجی و خدمت‌گزار بیگانه می‌شود و یا اگر در کشور بماند و به پست‌های کلیدی برسد، رشوه‌گیر شده و نظام را به بیگانه می‌فروشد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که حفظ نظام در گرو پرورش جوانان معتقد به عقاید اسلامی است، خواستار شد: دوران درس و دانشگاه‌ باید دوران محکم کردن پایه‌های اعتقادی جوانان و اجرای برنامه‌های عملی به دنبال آن باشد.

امام علی دریای علم و دانش بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضایل و مقامات عالی حضرت علی‌‌(ع) گفت: در امت اسلامی و پس از پیامبر اکرم‌‌(ص)، علم هیچ‌کس به پای علم حضرت علی‌‌(ع) نمی‌رسد، بلکه بسیار فاصله دارد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: ابن عباس از دانشمندان بزرگ اسلامی و مورد تأیید شیعه و سنی، به مقام علمی آن حضرت این‌گونه معترف می‌شود که تمام علم من در برابر علم علی‌‌(ع) مانند یک سبو در برابر دریاها است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که شیعه و سنی نقل کرده‌اند که پیامبر اکرم‌‌(ص) هزار باب علم به حضرت علی‌‌(ع) تعلیم کرد که از آن، هزار باب دیگر گشوده ‌شد، گفت: حضرت علی‌‌(ع) که قلبش مملو از علم و دانش بود در اواخر عمر شریف فرمودند که هر سؤالی دارید از من بپرسید و من پاسخ تمام سؤالات دنیا و آخرت شما را می‌دهم که هنوز احدی نتوانسته چنین ادعایی کند.

وی خاطرنشان کرد: به شهادت کتاب‌های شیعه و اهل سنت، در زمان خلفا هر مشکلی پیدا می‌شد دست به دامن علی‌‌(ع) می‌شدند و علامه امینی‌‌(ره) نیز این مطالب را از کتاب‌های اهل سنت در کتاب الغدیر آورده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اعتراف خلیفه ثانی نسبت به علم امیرالمؤمنین‌‌(ع) اظهار داشت: خلیفه ثانی بارها گفت که خدایا زمانی که مشکلی پیش آید و علی‌‌(ع) برای حلش نباشد، من زنده نمانم که آبروی اسلام و مسلمانان می‌رود.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه بحث تفسیر قرآن کریم در بیست و یکمین روز از ماه مبارک رمضان به شرح آیاتی از سوره فرقان و داستان اصحاب الراس پرداخت. /920/پ202/ج

ارسال نظرات