۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۸۴۸۹۶
استاندار مازندران:

نخبگان کشور در سایه فرامین رهبری در راه افزایش تولیدات علمی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ استاندار مازندران حرکت نخبگان و دانشگاهیان در راستای فرامین مقام معظم رهبری را از راهکارهای توسعه و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: بر همه نخبگان جامعه ضروری است تا در سایه فرامین رهبری نسبت به افزایش تولیدات علمی کشور‌ تلاش کنند.
استاندار مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران ظهر امروز، در جمع دانشجویان خواهر ضیافت اندیشه در دانشگاه مازندران با بیان این‌که فلسفه اصلی ماه رمضان تعمیق اندیشه ورزی است، گفت:  آیین اسلام آیینی مبتنی بر ارزشگذاری به تفکر است و ما پیرو مکتبی هستیم که ساعتی تفکر برابر با هفتاد سال عبادت است.

وی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را محصول اندیشه ورزی ملت ایران دانست و اظهار داشت: امروزه آمریکا ایران را دشمن شماره یک خود می داند چرا که تمامی جنبش های آزادی‌خواهی و ظلم ستیزی جهان از انقلاب اسلامی متأثر می شوند.

وی همچنین حرکت دانشگاهیان و اندیشمندان در راستای فرامین مقام معظم رهبری را از راهکارهای توسعه و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان و تصریح کرد: رهبری فرزانه انقلاب همواره بر اندیشه ورزی، جنبش نرم افزاری و جهش علمی تاکید داشته و دارند و از این رو بر دانشگاهیان ضروری است ‌در سایه فرامین ایشان نسبت به افزایش تولیدات علمی کشورمان تلاش کنند.

استاندار مازندران در ادامه به دانشجویان توصیه کرد تا با مطالعه اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در صحیفه نور و همچنین وصیت‌نامه ایشان، بر معرفت و بصیرت خویش بیفزایند.

طاهایی مهم ترین وظیفه دانشجویان را در دوران کنونی را پیشتازی در کسب علم و پویندگی علمی دانست و گفت: دانشجوی مسلمان انقلابی باید برای پیشرفت کشور به جهاد علمی بپردازد و از این طریق توطئه های دشمنان قسم خورده انقلاب را خنثی کند.

وی در ادامه حجاب را زیبنده ترین زینت برای زنان مسلمان برشمرد و با تأکید بر بزرگداشت و رعایت ارزش های اسلامی در محیط مقدس دانشگاه خاطر نشان کرد: شما عزیزان باید به عنوان پیروان مکتب فاطمی و رهروان حضرت زینب‌(س)، در این مسیر گام بردارید.

حجت الاسلام سید حسین حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، نیز در این مراسم به تشریح مفهوم سعادت و خوشبختی پرداخت و با بیان این‌که سعادت یک امر نسبی بوده و به جهان‌بینی و دید هر فرد مربوط است، اظهارداشت: از نگاه دینی سعادت به معنای آرامش روحی و روانی و بندگی شایسته برای خداوند است.

وی با اشاره به این‌که انسانی که لیاقت تقرب به خداوند را داشته باشد، انسان سعادتمندی خواهد بود، افزود: در فلسفه اخلاق نیزبه مفهوم سعادت اشاره شده است و سقراط حکیم اولین کسی بوده که سعادت را تعریف کرده است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران ادامه داد: خواجه نصیرالدین طوسی نیز در اخلاق ناصری به مفهوم سعادت اشاره کرده است و آن را لذت و کامگرایی در زندگی بر اساس داده های دیانت دانسته است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به چهار واژه سعادت، خیر، فوز و فلاح که در قرآن آمده است، اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم نسبت به سعادتمندی انسان توجه خاص وجود دارد و خود‌سازی و تزکیه، توبه، ایمان و نماز خاشعانه مهم‌ترین عوامل سعادتمندی از منظر قرآن است./950/پ202/س
ارسال نظرات