۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۸۴۷۲۷
امام جمعه امیدیه خوزستان:

تقوای سیاسی حمایت از رهبر انقلاب در برهه‌های مختلف نظام است‌

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه امیدیه تقوای سیاسی را حمایت از رهبر معظم انقلاب در برهه‌های مختلف نظام دانست و گفت: شرط حفظ وحدت جامعه پیروی از مقام معظم رهبری است.
امام جمعه اميديه، حجت الاسلام بوعلي
حجت الاسلام عبدالرضا بوعلی امام جمعه امیدیه خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با سران و کارگزاران دولت مبنی بر«ماه مبارک رمضان فرصتی استثنایی برای انسان‌هایی است که بخواهند ارتباط بهتری با خدا برقرار کنند،» افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تهذیب نفس و به دست آوردن تقوا است که بخشی از تقوا نیز همان تقوای سیاسی است.

امام جمعه امیدیه، اخلاق را ارزشی دانست که در میدان عمل اجرایی شود و اظهار داشت: انسانی که در صحنه های سیاسی و اجتماعی بتواند موازین اخلاق را رعایت کند دارای تقوای سیاسی است.

وی در ادامه معنای تقوای سیاسی را حفظ وحدت جامعه با پیروی از رهبر معظم انقلاب دانست و بر رعایت این تقوا در همه عرصه ها تأکید کرد و اذعان داشت: تقوای سیاسی به معنای حمایت از رهبر معظم انقلاب در برهه های مختلف نظام و موضع گیری های داخلی و خارجی مبنی برسخنان مقام معظم رهبری است.

رییس شورای فرهنگ عمومی امیدیه با تأکید بر این که در حفظ اصول و موازین سیاسی باید تقوا داشت، خاطر نشان کرد: در مبانی اسلامی، دیانت و سیاست، مغایرتی با هم ندارند.

این استاد حوزه علمیه مهم‌ترین اثرات تقوای سیاسی را جذب جوانان به نظام و پایبندی آنان به مسائل دینی خواند و بیان داشت: زمانی که مسؤولان با پای‌بندی به مسائل اخلاقی و اصولی تقوای سیاسی را رعایت و برای رفع مشکلات نظام تلاش کنند به یقین جوانان جذب نظام و انقلاب خواهند شد.

امام جمعه امیدیه در پایان سیاست مسؤولان نظام را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: سیاست سیاسیون ایران اسلامی مطلوب است، اما تا نقطه آرمانی فاصله دارد؛ از این رو سیاسیون باید با تأسی از شهدای دفاع مقدس جامعه ای که متناسب با شأن انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و شهدا باشد را تشکیل دهند./945/پ202/س
ارسال نظرات