۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۸۴۵۲۹

نشست تخصصی بررسی شبهات نزول قرآن کریم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نسشت تخصصی بررسی شبهات نزول قرآن کریم از سلسله نشست های بخش حوزوی هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.
نشست تخصصی بررسی شبهات نزول قرآن کریم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نسشت تخصصی بررسی شبهات نزول قرآن کریم از سلسله نشست های بخش حوزوی هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از سوی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سالن شهید مفتح برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کریمی، عضو هیت علمی گروه قرآن موسسه امام خمینی با بیان این که نزول مادی مانند فرود آمدن برف، نزول اعتباری مثل سقوط پادشاه از سلطنت و نزول رتبی و معنوی مانند تنزل انسان از انسانیت وجود دارد، ابراز داشت: نزول قرآن یک نزول رتبی است که از مقام الهی به پایین آمده است تا برای انسان ها قابل فهم شود.

وی در ادامه افزود: قرآن به سه صورت مستقیم از پروردگار، از پس حجاب و به واسطه فرشته جبراییل بر پیامبر نازل شده است.

محقق و پژوهشگر دینی در بیان شبهات مطرح شده و جواب اشکالات، گفت: عده ای سوال می کنند که چطور نزول قرآن در 27رجب نازل شده است و از سوی دیگر در قرآن شب قدر را شب نزول قرآن معرفی می کند که در جواب باید به نزول تریجی و دفعی قرآن اشاره کرد.

وی در جواب سوال این که جرا قرآن عربی و و چرا در جزیره العرب نازل شده است، اظهار داشت: عربی بودن به جهت زبان قوم پیامبر(ص) است و مردم جزیره العرب از دیگر جاها بیشتر اهل زبان و شعر و سخن وری بودند و معجزه پیامبر که یک معجزه علمی و معرفتی است با این خصوصیت بیشتر تطابق دارد.

عضو هیت علمی گروه قرآن با بیان این که برخی روشنفکران وحی را حالت درونی پیامبر است که ایشان این حالت را به لفظ آورده و قرآن شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: این تفکر غلط همچون مسیحی ها موجب می شود که وحی از عصمت به دور باشد.

وی با اشاره به این که عده ای می گویند اگر عمر پیامبر بیشتر بود قرآن بیشتر از این خواهد بود، بیان داشت: طبق آیات و روایات قرآن در لوح محفوظ بوده است و برپیامبر نازل شده است.

حجت الاسلام کریمی در پاشخ به شبهه نفوذ باورهای غلط زمان جاهلیت در قرآن مانند هفت آسمان و چشم زخم ابراز داشت: قرآن کتاب هدایت است و در چنین کتابی انحراف راه ندارد و امری مانند هفت آسمان به صرف ناتوانایی علم از حقیقت خارج نمی شود./921/پ202/ص
ارسال نظرات