۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۸۴۲۳۳
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار امام جمعه کربلا:

مردم عراق هرگز از تحریکات دشمنان نهراسیده و برای انجام وظیفه خود جانفشانی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ علامه شیخ عبدالمهدی کربلایی امام جمعه‌ کربلا با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در مشهد مقدس با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.
آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به اهمیت و حساسیت اوضاع کنونی عراق، از همه‌ شیعیان آن کشور خواست تا تحت لوای مرجعیت شیعه با اتفاق و اتحاد، مشکلات موجود را برطرف کرده و برای تشکیل حکومت جدید تلاش نمایند.

وی با توجه به ناراحتی دشمنان اسلام و تشیع از تشکیل حکومتی قانونی در عراق اظهار داشت: دشمنان اسلام و تشیع از اتحاد و همدلی که در عراق پدید می‌آید کاملاً ضربه خورده و منافع خود را در خطر می‌بینند و لذا از هر راه ممکن با آن مخالفت می‌نمایند و حتی از را‌ه‌های خشن ِترور و جنایت و شهید کردن عده‌ی زیادی از مسلمانان و شیعیان بی‌دفاع، اهداف غیر قانونی و غیر شرعی خود را پیش می‌برند.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: با توجه به تجربه مردم عراق و امتحاناتی که دوستداران اهل بیت علیهم السلام در این کشور تاکنون داشته‌اند، هرگز از این تحریکات دشمنان نهراسیده و برای انجام وظیفه خود جانفشانی می‌کنند.

وی با اشاره به شهدای عراق اظهار داشت: شهدایی که در این راه تقدیم اسلام می‌شوند، همه در درگاه خداوند متعال عزیز و سربلند هستند و ملت مسلمان ایران همه‌ی آنان را شهیدان راه اسلام و دفاع از کیان تشیع می‌داند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیان برای نصرت اسلام بخصوص شیعیان و نابودی دشمنان اسلام دعا کرد و افزود: ما در غم و اندوه همه‌ی بازماندگان شهیدان عراق همدرد هستیم.

در ابتدای این دیدار علامه شیخ عبدالمهدی کربلایی که از طرف حضرت آیت الله سیستانی سرپرستی حرمین حضرت سیدالشهدا و حضرت عباس علیهما السلام را بر عهده دارد، گزارشی در خصوص شیعیان عراق و عتبات عالیات ارائه کرد./917/د102/ص

ارسال نظرات