۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۸۴۲۳۲
معاون نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان:

مهم ترین وظیفه روحانیان مقابله با جریان‌های انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان مهم‌ترین وظیفه روحانیان در دوران کنونی را مقابله با جریان‌های انحرافی همچون شیطان پرستی و عرفان‌های دروغین عنوان کرد.
حجت الاسلام سلطاني، معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي خوزستان


حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به شرایط تبلیغ مبلغان دینی، همکاری مسؤولان فرهنگی را مهم‌ترین عامل در ایجاد بستر مناسب برای این مسأله دانست و گفت: به یقین اگر مسؤولان فرهنگی بتوانند امکانات مورد نیاز مبلغان مذهبی را فراهم کنند، آنان به بهترین شکل ممکن می‌توانند وظیفه خود را انجام دهند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خوزستان همچنین به نقش نخبگان جهت آماده کردن فضای موجود برای فعالیت های مبلغان اشاره و خاطر‌نشان کرد: نخبگان و استادان دانشگاه‌ها با تبیین ارزش تبلیغ میان دانشجویان می توانند افزون بر آماده سازی شرایط ‌برای نقش آفرینی مبلغان، زمینه ‌استفاده بهتر دانشجویان از مبانی دینی را فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تبلیغ صحیح امام خمینی(ره) از مبانی اسلامی را سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: به یقین روحانیت با الگوگیری از روش و منش امام راحل که همانا داشتن تقوا، اخلاق و علم است، می‌توانند سبب استمرار نظام شوند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مهم‌ترین رسالت روحانیان بیان داشت: روحانیان باید در کنار ‌تبیین مبانی احکام، اخلاق نیکوی خود را ‌در اذهان مردم  برجای گذارد؛ از این رو افزون بر رسالت تبیین احکام و معارف الهی، داشتن اخلاق نیکو مهم‌ترین رسالت مبلغان روحانی است.

حجت الاسلام سلطانی در ادامه اولویت روحانیان در مسأله تبلیغ را پاسخگویی به شبهات مذهبی که از سوی برخی فرق منحرف مانند وهابیت علیه شیعه ایراد می‌شود، دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف روحانیان که باید به شکل خاص به آنان بپردازند، مقابله با جریان های فکری، سیاسی و فرهنگی داخلی به ویژه عرفان های دروغین و شیطان پرستی است که بین جوانان نفوذ کرده است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان خاطر‌نشان کرد: کار‌آمد ترین روش تبلیغ تبیین ساده و روان دین اسلام برای اقشار عام جامعه و تبیین علمی مبانی اسلامی برای قشر دانشگاهی و تحصیل کرده است.

وی با بیان این که اکنون وضعیت پاسخگویی به شبهات مطلوب است؛ اما تا نقطه آرمانی فاصله داریم ابراز داشت: یکی از مشکلاتی که در این مسأله وجود دارد ایراد شبهه از سوی دشمنان و سپس پاسخ‌گویی از سوی ما است، در صورتی که باید قبل از ایراد شبهه، ابهاماتی که در اذهان جوانان وجود دارد را پاسخ دهیم.

این استاد دانشگاه در پایان برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و کارگاه های فکری، سیاسی را از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برای پاسخگویی به شبهات دانشجویان خواند و افزود: خوشبختانه این برنامه‌ها با استقبال بسیار دانشجویان همراه شده است./945/پ202/س

ارسال نظرات