۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۸۴۱۴۷
مبلغ حوزوی:

مسجد نماد اجتماعی بودن دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ محقق علم اسلامی با بیان اینکه مسجد به رشد اخلاقیات اجتماعی کمک می کنند، گفت: راه حل بسیاری از مشکلات جامعه در مسجد است.
مسجد جامع گلپايگان


حجت الاسلام صادق احسان بخش، مبلغ حوزه علمیه  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت هفته جهانی مسجد گفت: مسجد مکانی است که خداوند آن را برای عبادت و راز و نیاز مسلمانان قرار داده است و دارای کارکردهای فراوان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی است.

وی بیان داشت: همان گونه که برخی زمان ها همچون رمضان، شب جمعه، اعیاد فطر، قربان، غدیر، مبعث در پیشگاه خداوند دارای ارزش است، برخی مکان ها نیز دارای ارزش است که مسجد و حرم ائمه(ع) از آن دست است.

دانش آموخته حوزه با اشاره به اینکه مسجد جایگاه پدید آمدن تشکل های دینی و مذهبی ست، گفت: مسجد نمادی از اجتماعی بودن دین اسلام است.

وی ادامه داد: مومنان با جمع شدن در مکانی به نام مسجد در کنار یکدیگر قرار گرفته و علاوه بر تعالی فردی به رشد اخلاقیات اجتماعی کمک می کنند.

این فعال عرصه مسجد، بیان داشت: رشد معنوی بسیاری از افراد جامعه در مسجد آغاز شده و کلید بسیاری از مشکلات جامعه در مسجد حل شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری یکی از روزهای هفته جهانی مسجد به مسجد و فرهنگ دینی، اذعان داشت: فرهنگ تعالی فردی و اجتماعی است که در سایه آن آرامش، عدالت، خلاقیت، مهرورزی و دیگر ارزرش های الهی پدید می آید.

محقق علوم اسلامی بیان داشت: مسجد با ابزارهایی همچون حضور ائمه جماعات، برگزاری مراسم مذهبی، مواسات و برادری مومنان از برترین جایگاه های فرهنگ ساز محسوب می شود.

فعال عرصه مسجد، اظهار داشت: در طول فعالیت های فرهنگی ای که در کانون های فرهنگی مسجد انجام داده ایم، جوانانی را دیده ایم که با جذب به مسجد، بزرگترین پیشرفتهای معنوی را داشته اند و هم اکنون در حوزه های علمیه و یا دانشگاه ها به اثر گذارترین نیروهای فرهنگی تبدیل شده اند./909/پ202/ع

ارسال نظرات