۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۸۴۱۳۰
نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران:

حضور طلاب جوان در طرح ضیافت اندیشه، پایه‌های وحدت حوزه و دانشگاه را تقویت خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های پیام نور مازندران با ارائه پیشنهاد حضور طلاب جوان حوزه علمیه در طرح ضیافت اندیشه و تعامل با دانشجویان گفت: تعامل جوانان‌ حوزه و دانشگاه پایه‌های وحدت این دو نهاد علمی را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه پيام نور مازندران
حجت الاسلام ولی الله مرادیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های پیام نور مازندران، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به اهمیت دین به جایگاه علم و مباحثه‌های علمی گفت: توجه به گفت‌وگوهای علمی در ماه رمضان، یکی از دلایل اصلی اجرای طرح ضیافت اندیشه بوده است.

وی با بیان این‌که در طرح ضیافت اندبشه افزون بر برنامه‌های معنوی، فرهنگی و دینی مباحث آموزشی هم لحاظ شده است، اظهار داشت: مدرسان در کلاس‌ها، مسائل آموزشی را عرضه می کنند و این طرح را با مباحث علمی بیان می کنند.

حجت الاسلام مرادیان ادامه داد: در روایات دینی متعدد نیز مباحثه علمی حتی در شب های قدر مورد تأکید قرار گرفته است و شرکت کنندگان در طرح ضیافت اندیشه با هدف تعمیق تعهد و تخصص به طور همزمان در گفت‌وگوهای علمی و برنامه‌های فرهنگی و معنوی حضور می‌یابند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های پیام نور مازندران، طراحان این ضیافت را دارای طبع لطیفی دانست و اظهارداشت: این افراد با دیدن خارج شدن ماه رمضان از دوران آموزشی به تدوین این طرح پرداختند تا فضاهای سرشار از معنویت دانشگاهیان تجدید و تداوم یابد.

حجت الاسلام مرادیان هجمه دشمنان علیه نظام اسلامی را در سال‌های اخیر بسیار گسترده توصیف و خاطر‌نشان کرد: هم اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران با جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته است مبارزه می کند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در این طرح، مدرسان و دانشجویان به اتفاق هم در کنار هم با صمیمیت و یکدلی به بحث و گفت‌‌و‌گو می پردازند، انتقال تجربه‌های مدرسان که دهه‌های پیش را پشت سرگذاشته‌اند می‌تواند در انتخاب درست مسیر به دانشجویان که با هجوم تبلیغات سوء از سوی بیگانگان روبه‌رو هستند کمک کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های پیام نور مازندران تصریح کرد: ضیافت اندیشه و برنامه های آن تاثیر بسزایی در ایجاد درک هوشمندانه، تحلیل درست مسائل و قضایای جهان و کشورمان بر شرکت کنندگان خواهد داشت؛ از این رو دانشجویان می توانند در سایه تعلیمات این دوره به آن بصیرتی که مقام معظم رهبری با درستی به آن اشاره داشتند دست یابند.

وی با ارائه پیشنهاد حضور طلاب جوان حوزه علمیه در این طرح و تعامل با دانشجویان گفت: تعامل جوانان دو مرکز علمی حوزه و دانشگاه پایه های وحدت این دو نهاد علمی را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

حجت الاسلام مرادیان با اشاره به این‌که در حال حاضر نیز از استادان روحانی در اجرای طرح ضیافت اندیشه بهره گرفته می شود، خاطرنشان کرد: حضور طلاب جوان و خوش فکر تأثیر گذاری این طرح را دو چندان خواهد کرد.

حجت الاسلام مرادیان همچنین اجرای این طرح را برای نوجوانان دانش آموز مفید ارزیابی کرد و اذعان داشت: تأثیر امور تربیتی و آموزشی در زمانی که شخصیت انسان در حال شکل‌گیری است دو چندان خواهد بود.

وی تصریح کرد‌: اگر چنین طرح‌هایی در اردوگاه‌هایی هرچند با مدت زمان کمتر برگزار شود، خاطرات به یاد ماندنی برای جوانان رقم خواهد خورد./950/پ202/س
ارسال نظرات