۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۸۴۰۹۷

فراخوان جشنواره نماز در مازندران اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ فراخوان جشنواره «نماز» همزمان با سراسر کشور در قالب‌های هنری، ادبی و مقاله در مازندران، اعلام شد.
جشنواره نماز
محمد اکبرزاده، دبیر جشنواره سراسری «نماز»، در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از اعلام فراخوان عمومی جشنواره نماز در قالب‌های هنری، ادبی و مقاله در مازندران خبر داد.

وی با بیان این که این قالب شامل فیلم و کلیپ، فیلم‌نامه، نمایش‌نامه، تئاتر، سرود، گرافیک، هنرهای دستی و تجسمی، طراحی، نقاشی، خوشنویسی و کاریکاتور است، افزود: قالب مقاله شامل پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌‌ها است و قالب ادبی نیز شامل شعر، داستان کوتاه، رمان، قطعه ادبی، خاطره و وبلاگ نویسی است.

اکبرزاده روش‌های جذب مخاطبان در سنین کودکی، نوجوانی و جوانی به تفکیک جنسیت در مدرسه، خانه و مسجد، آثار و اهمیت نماز، نقش عوامل گوناگون در توسعه فرهنگ اقامه نماز و خاطرات نماز از محورهای فراخوان جشنواره نماز در مازندران اعلام کرد.

وی با بیان این‌که آثار و اهمیت نماز و اسرار نماز یکی از محورهای فراخوان است، خاطر‌نشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در این محور درباره نماز صحیح و مقبول و جلوه‌های آن، نماز و آثار دنیوی و اخروی و معنوی آن، اهمیت و نقش نماز جمعه و جماعات، نماز و نقش متقابل و سازنده حجاب، نقش نماز در مقابله با جنگ نرم دشمنان، نماز و تأثیر آن در جلوگیری از اسراف، نماز و بصیرت خواص، نماز و توفیقات علمی و اخلاقی آن، نماز اول وقت و توفیقات آن و نفش نماز در دوام و قوام زندگی را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

دبیر جشنواره سراسری «نماز» در مازندران در ادامه تصریح کرد: در این محور فراخوان، علاقه‌مندان می‌توانند درباره نقش حکومت و مسؤولان در برپایی نماز، نقش هنر و ادبیات در ترویج فرهنگ اقامه نماز، نماز و خانواده، نقش و جایگاه مساجد و امامان جماعت و نقش مدرسه و دانشگاه در برپایی نماز، آثار خود را به این دبیرخانه ارسال کنند.

اکبرزاده همچنین خاطرنشان کرد: کشف استعدادها و تشکیل بانک اطلاعاتی، دعوت از همه صاحبان هنر و قلم و جذب دیدگاه‌ها و طرح‌های بدیع و نو در زمینه نماز از اهداف این جشنواره است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره نماز را تا سی ام آبان‌ امسال اعلام کرد و گفت: علاقه مندان می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 01112208311، 09112114851 و 09111134726 تماس و آثار خود را به نشانی دبیرخانه این جشنواره واقع در بابل، چهار راه شهدا، دفتر یاوران نماز اسال کنند.

اکبرزاده ادامه داد: این همایش با همکاری ستاد اقامه نماز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش و نهادها و سازمان‌ها و ادارات فرهنگی استان مازندران به‌صورت کشوری در بابل برگزار می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات