۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۸۴۰۲۶
از سوی حوزه علمیه خراسان؛

نشست انس با قرآن در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست انس با قرآن از سلسله نشست های بخش حوزوی هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.
نشست انس با قرآن در تهران برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست انس با قرآن از سلسله نشست های بخش حوزوی هجدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با حضور طلاب و اقشار مختلف مردم از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام عباس فرازی، مدیر ستادهای برگزاری نماز جمعه شورای سیاستگذاری ائمه کشور با اشاره به این که واژه انس در مقابل واژه وحشت به کار می رود، ابراز داشت: انس با قرآن سرمایه و دوست و همراهی است که آثار و برکات همیشه به انسان سود می رساند و در تنهایی انیس بشر است.

وی در بیان آثار و برکات انس با قرآن از دیدگاه روایات گفت: هرگاه برای انسانی در امور سیاسی، فرهنگی و مادی امر مشتبه شد و فتنه ها مثل شب تاریک جلوه کرد انس با قرآن او را نجات خواهد داد.

حجت‌الاسلام فرازی درمان درد های جسمانی و معنوی و فکری را آثار دیگر انس با قرآن معرفی و خاطرنشان کرد: اعتقاد به قرآن، عمل به فرامین، ایجاد شرایط قرائت و فهم و تبلیغ قرآن در خود از پیش فرض های لازم اثر فوق است.

وی با بیان این که در روایت مداومت بر سوره واقعه بعد از نماز عشا موجب حل گرفتاری و قرض می شود و مداومت بر سوره نبا برای حج است، اظهار داشت: بهره مندی از ثروت مادی و معنوی سومین اثر انس با قرآن است.

امام جمعه سابق چالوس،‌ رسیدن به زندگی و مرگ سعادتمندانه و کسب نورانیت ظاهری و بصیرت بانی و صیقل دادن زنگار معصیت را از دیگر برکات انس با قرآن برشمرد.

وی نگه داری قرآن در منزل و محل زندگی، نگاه به صفحات و آیات قرآن، گوش فرا دادن به آیات و تلاوت منظم قرآن را از مراتب های گوناگون انس با قرآن دانست و افزود: طبق روایات هر مومنی در روز پنجاه آیه تلاوت کند.

حجت‌الاسلام فرازی تدبر و تبلیغ لسانی و عملی قرآن را از مراتب دیگر انس با قرآن بیان کرد و گفت: هر مومنی فکر، سواد و علم خود را در مسیر انتقال پیام قرآن باید خرج کند و خود یک نمایشگاه قرآن شود.

گفتنی است، 26 مرداد نیز نشست دیگری با موضوع خانواده در قرآن از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در سالن شهید مفتح نمایشگاه بین المللی قران کریم برگزار شد.\956/پ202/ص
ارسال نظرات