۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۸۳۹۲۷
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور:

حضور پر شور دانشجویان در طرح ضیافت اندیشه نشان از دین‌باوری جوانان ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور حضور پر شور دانشجویان در طرح ضیافت اندیشه را نشان دهنده دین باوری جوانان ایرانی دانست و گفت: این حضور کم نظیر اتحاد و همدلی جوانان ایرانی را در عرصه مباحث دینی و فرهنگی به دشمنان نشان داد.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور
حجت الاسلام حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به برگزاری طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه های مازندران گفت: با توجه به این‌که ماه مبارک رمضان از امسال تا نه سال دیگر مصادف با فصل تابستان است و بالطبع این فصل زمان تعطیلی دانشگاه ها است؛ از این رو مسؤولان نهاد در مرکز تصمیم گرفتند‌ تا در یک اردوی دانشجویی تجربه بهره‌مندی از فیوضات معنوی این ماه در ماه مبارک رمضان در محیط دانشگاه برای دانشجویان فراهم شود.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح مقرر شد صد هزار دانشجوی برادر و خواهر در دانشگاه های کشور طی بیست شبانه روز به طور تمام وقت در برنامه های علمی، فرهنگی، تربیتی، اخلاقی، خودسازی و هنری شرکت کنند و نکته درخور توجه در این طرح گذراندن چهار واحد درسی از مجموعه گروه دروس عمومی است که دانشجویان مطابق درخواستشان نام‌نویسی کرده و در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام ابراهیمیان سهمیه مازندران برای پذیرش در طرح ضیافت سه هزار دانشجو اعلام کرد و ادامه داد:  استقبال دانشجویان اعم از دانشجویان دولتی پزشکی پیام نور و دانشگاه های آزاد اسلامی به اندازه ای بود که ما در همان روزهای اول، سه هزار و چهارصد و پنجاه نفر دانشجوی ثبت نام شده از طریق سایت داشتیم؛ از این رو مجبور به توقف موقتی نام‌نویسی شده و به ناچار دانشجویان علاقه‌مند منتظر ماندند تا وقتی که مجوز جدیدی گرفته شد و پس از آن تا نام‌نویسی اینترنتی در روزهای پنجشنبه و جمعه اول و دوم ماه مبارک رمضان ادامه یافت.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور، با اشاره به مدرسان شرکت کننده در این طرح دو دسته هستند، افزود: دسته ی اول از بخش اعزام مبلغ معاونت آموزش و تبلیغ حوزه ی علمیه ی قم و دسته دوم از بین استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه های مختلف استان مازندران هستند.

وی خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از اساتید این طرح برای مثال برای دروس مهارت های زندگی، بحث تفسیر نهج البلاغه، بحث تفسیر قرآن، بحث متون اسلامی روحانی هستند و تعدادی از آنان که برای نقد فیلم و مباحث کلام جدید انتخاب شده اند غیر روحانی هستند.

حجت الاسلام ابراهیمیان همچنین از ارائه بسته های فرهنگی به دانشجویان شرکت کننده در این طرح خبر داد و بیان داشت: بسته های فرهنگی که در بدو ورود و هنگام ثبت نام در اختیار دانشجویان قرار گرفت، حاوی متون آموزشی است که دانشجویان ملزم به گذراندن آنها در این دوره هستند؛ مانند متن تفسیر نهج البلاغه، تفسیر قرآن، مباحث مربوط به کلام، مباحث اعتقادی و  در کنار آنها سوغات فرهنگی مثل تسبیح و مهر و سجاده نیز پیش بینی شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور، ادامه داد: در کنار همه ی این موارد یک سلسله مسابقات در بخش امور فوق برنامه و در شاخه های فرهنگی، هنری و ورزشی در مدت این دوره برگزار خواهد شد و جوایز بسیار نفیسی همچون اعزام به عمره مفرده، اعزام به عتبات عالیات، اعزام به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کمیته ای بسیار قوی نظارت و سنجش و ارزیابی طرح تعیین شده است که با اعزام گروه های ارزیاب بر سر کلاس های درسی، فوق برنامه و سایر بخش های طرح از طریق فرم های نظر سنجی نقاط قوت و ضعف طرح را مورد بررسی قرار می دهد و نتایج آن در اختیار مسئولان قرار می گیرد تا نسبت به تقویت نقاط ضعف اقدامات لازم را به انجام رسانند.

حجت الاسلام ابراهیمیان ادامه داد: بدون تردید امسال نخستین سال اجرای این طرح و بدون تجربه قبلی است و به بیان بسیاری از مسؤولان ضیافت اندیشه بزرگترین اردوی دانشجویی بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاه ها است که به طور حتم با نارسایی هایی طی روزهای اول مواجه بودیم که با همت و سعی دوستان برطرف شد.

وی حضور پر شور دانشجویان در طرح ضیافت اندیشه را نشان دهنده دین باوری جوانان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: این حضور کم نظیر اتحاد و همدلی جوانان ایرانی را در عرصه ی مباحث دینی و فرهنگی به دشمنان نشان داد./950/پ202/س
ارسال نظرات