۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۸۳۸۵۳
نماینه ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور:

طرح ضیافت اندیشه بهره مندی از فیوضات معنوی ماه رمضان را دو جندان می کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور، برپایی این طرح با هدف بهره مندی دانشجویان از فیوضات معنوی این ماه در کنار یکدیگر است، گفت: ضیافت اندیشه زمینه ساز باروری استعداهای فکری، اندیشه ای، هنری و ورزشی دانشجویان است.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسین ابراهیمان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور، شب گذشته در آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه مازندران حضور دانشجویان در کلاس های درس را الزامی دانسته و گفت: موفقیت طرح ضیافت اندیشه در گرو ارتباط دوستانه میان استادان و دانشجویان است.

وی روابط صمیمانه توام با احترام متقابل میان استاد و دانشجو را از اصول مهارت های زندگی برشمرد و اظهار داشت: سعه صدر و بخشش نسبت به بسیاری از برخوردها در زندگی آرامش خاطر را برایمان به ارمغان می آورد.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به صبر نبی مکرم اسلام در مقابل اهانت هایی که کفار صدر اسلام نسبت به ایشان روا می داشتند گفت: اگر شاگردان مکتب نبوی هستیم باید این اصل مهم را سرلوحه زندگی اجتماعی و شخصی خود قرار دهیم.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور، برپایی این طرح با هدف بهره مندی دانشجویان از فیوضات معنوی این ماه در کنار یکدیگر است، گفت: ضیافت اندیشه زمینه ساز باروری استعداهای فکری، اندیشه ای، هنری و ورزشی دانشجویان است.

وی افزود: همزیستی نزدیک به یک ماهه دانشجویان و استادان در طرح ضیافت اندیشه زمینه ساز انتقال تجربیات خواهد شد.

هادی ابراهیمی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران، نیز در ادامه این مراسم ارتقاء کرامت انسانی و توجه به جایگاه و منزلت انسان را جزو دغدغه های اساسی دولت برشمرد و گفت:  بررسی شعارهای دولت احمدی نژاد نشان دهنده اهمیت توجه به مهرورزی نسبت به بندگان خالص خدا است.

وی در ادامه ضیافت اندیشه را طرحی بسیار مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان ارزیابی کرد و افزود: بدون تردید اجرای این طرح در ماه رمضان که یکی از از پرفضیلت ترین ماه های اسلامی است نتایج مثبتی را به لحاظ آموزشی و معنوی به دنبال خوهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطر نشان کرد: دولت خدمتگزار در راستای کمک و مساعدت به چنین برنامه هایی پیش قدم است.

احمد احمد پور، سرپرست دانشگاه مازندران، نیز در آیین افتتاحیه این طرح در ادامه ماه رمضان را ماه بهار جان های شیفته حقایق ناب توصیف کرد و افزود: امسال بهار رمضان با تابستان گرم و داغ قرین شده است.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان همواره از شیرین ترین ماه های سال در دانشگاه بود که نسیم آن فضای دانشگاه را عطر آگین می کرد و از آن جایی که امسال این ماه به طور کامل در تابستان قرار گرفته است ضیافت اندیشه، تجربه شیرین بهره مندی از این ماه را برای سیر و سلوک معنوی و در کنار هم بودن فراهم خواهد ساخت.

سرپرست دانشگاه مازندران تصریح کرد: این طرح در 30 دانشگاه مادر سراسر کشور و 5 دانشگاه بزرگ تهران و با ظرفیت 100 هزار نفر اجرا می شود که هر کدام از دانشگاه ها ظرفیت پذیرش سه هزار دانشجو را دارا می باشند..

وی خطاب به دانشجویان اظهار داشت: شما امانتداران آتی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهید بود و انتظار می رود به تأسی از آنانی که با همه ی وجود در به ثمر رساندن این مهم فداکاری کردند با بهره گیری از برکات معنوی به خود سازی بپردازید./950/پ202/ص

ارسال نظرات