۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۸۳۷۸۸
به مناسبت ماه رمضان؛

اعزام مبلغ به نقاط مختلف آذربایجان شرقی صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هیچ روستای بدون روحانی در ماه رمضان وجود ندارد.
اعزام مبلغ، تبليغ
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اعزام دو هزار روحانی در ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف استان خبر داد.

حجت الاسلام میکاییل اسکندری در این باره گفت: این تعداد مبلغ در قالب طرح روحانیان بومی ، هجرت ، مستقر و اعزامی از قم به تمام شهرستان ها و بخش های استان اعزام می شوند.

وی اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در این خصوص امسال هیچ روستایی بدون روحانی در ماه رمضان وجود ندارد و عموم مردم مومن و خداجوی استان می توانند از برنامه های تبلیغی و فیوضات این ماه به نحو احسن استفاده نمایند.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه با تشریح سایر برنامه های اداره کل در ماه رمضان گفت: در ماه بهار قرآن جلسات تفسیری قرآن با عنوان طرح بینات با محوریت سوره شورا ، بیست دوره در سطح آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: همچنین 21 محفل انس با قرآن در استان برگزار می شود که قاریان ، گروه تواشیح و داوران این محافل به درخواست مساجد ، هیئت های مذهبی و دستگاه های اجرایی از طرف این اداره کل اعزام می شوند.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در این ایام طرح نسیم حیات با محوریت جزء 16 قرآن کریم، چهار دوره در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام اسکندری گفت: همچنین مسابقه قرآنی در لیالی قدر، مراسم ختم قرآن توسط موسسات قرآنی تحت نظر اداره کل تبلیغات اسلامی استان ، برگزاری جلسات تفسیر قرآن مدیران دستگاه های اجرایی با صرف افطار در سازمان بازرگانی ، شرکت پتروشیمی و گاز استان برگزار می شود.

وی افزود: در روز ولادت امام حسن(ع) سفره‌های کریمانه ای برای اطعام روزه داران و نیازمندان بر پا می شود و در پایان ماه مبارک رمضان نیز مراسمی با عنوان وداع با ماه مبارک رمضان توسط مؤسسه قرآنی ترنم وحی در مسجد نور شهرک شهید یاغچیان اجرا می شود.

رییس دارالقرآن الکریم استان همچنین از توزیع چهارهزار جلد قرآن یارانه ای بین ادارات ، موسسات ، مساجد و هیئات حسینی در طول این ماه خبر داد./935/د102/س
ارسال نظرات