۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۸۳۷۷۹
عضو شورای آموزش حوزه علمیه خراسان:

اعتقاد قلبی لازمه فعالیت های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای آموزش حوزه علمیه خراسان اظهارا داشت: کار فرهنگی نیاز به اعتقاد قلبی دارد تا ضرورتش درک شود زیرا عدم اعتقاد به کار در حال انجام موجب از بین رفتن انگیزه می شود.
حجت الاسلام محمد جواد نظافت، معاون سابق آموزشي حوزه علميه خراسان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواد نظافت، عضو شورای آموزش حوزه علمیه خراسان، روز گذشته در جلسه تربیت مدیر فرهنگی  که در سالن همایش های مؤسسه خدمات مشاوره ای جوانان وپژوهش های اجتماعی استان قدس رضوی بیان داشت: برای شروع هر کاری اگر انگیزه قوی وجود داشته باشد، عمق و ضمانت کار ادامه وپایدار می ماند و از خستگی وکسالت جلوگیری می کند.

حجت الاسلام نظافت با بیان مولفه های عمیق شدن انگیزه های فعالیت فرهنگی، تصریح کرد: احساس مسؤولیت، دردمندی، نشر آموخته ها، یاری کردن و احیاء دین خدا عواملی برای کمک به فعالیت های عمیق فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: در کار تشکیلاتی ابتدا باید نیروهای همدل وهم هدف را جذب کرد و ابزارهای این کار، قلب، دست و زبان بهره جست.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد افزود: مبلغان فرهنگی باید رحمت را شعار قلب خود قرار دهند و محبت نسبت به خلق خدا همیشه باید جزیی از رفتارشان باشد، زیرا فرمول جذب این است که رحمت خدا در درون شما باشد تا به واسطه آن نرم خو شوید و در این صورت آهن ربای وجود شما دیگران را جذب کند.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به ویژگیهای رفتاری فعالان فرهنگی اذعان داشت: بعد از جذب افراد، حفظ آنها خیلی مهم است و باید تمهیدادی در نظر گرفت که چگونه این امر صورت بگیرد؛ فردی که از لحاظ رفتاری منزوی است برای کار فرهنگی مناسب نیست و باید رفتارش را تغییر دهد.

وی در ادامه بیان داشت: اخلاق و خودسازی در فعالیت های فرهنگی نقش مهمی دارد و فرمول نگهداری افراد، نرم خو بودن است، زیرا نرم خویی باعث جذب مخالفان می شود.

عضو شورای آموزشی حوزه علمیه خراسان مورد قبول بودن در تشکیلات فرهنگی را عامل موفقیت دانست و تأکید کرد: کسی که مورد تأیید وقبول دیگران نباشد سخنش پذیرفته نمی شود، زیرا مقبولیت یکی از مؤلفه هایش محبوبیت است.

وی ادامه داد : مؤمنی که عمل صالح انجام می دهد محبوب است و برای محبوب بودن باید صبور بود و هنر این است که به دیگران با امکاناتی که داریم کمک کنیم.

این مدرس حوزه علمیه مشهد با تعیین نقش اکرام در تشکیلات فرهنگی اظهار داشت : اکرام یعنی احترام گذاشتن به دیگران و این عمل نیاز روانی انسان ها را تأمین می کند و اکرام با مسئولیت سپردن و اعتماد به دیگران حاصل می شود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه امروز اشاره کرد: مشکلات امروزجامعه ما این است که جوان های بدبین زیاد شده اند و باید برای جذب آنها تلاش مضاعف کرد./968/پ202/ص
ارسال نظرات