۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۸۳۶۵۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ماه رمضان فرصتى براى تحول بنیادى در اندیشه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان پیام مشترکی صادر کردند.
نماينده ولي فقيه و استاندار مازندران
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان و سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران امروز به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان پیام مشترکی صادر کردند.

در این پیام مشترک آمده است: «شَهرُ رَمَضان الّذی أنزِلَ فیه القُرآن» حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت، ماه پاک سازى و حضور مسلمانان در ضیافت اللّه را به آستان حضرت بقیه اللّه ارواح العالمین له الفداء، رهبر معظم انقلاب و عموم مسلمانان جهان، امّت قرآن و روزه داران عزیزمازندرانی تبریک عرض می نماییم و این فرصت الهی را که از بزرگ‌ترین عطیّات معنوی و نعمت هایی است که خداوند متعال مؤمنان را به آن سرافراز فرموده گرامی می داریم.

در ادامه این پیام آمده است: شهر الصّیام ماه تقویت اراده و آزادى از زنجیرهاى درونى است و این آرمان مقدس در پرتو روزه به دست می آید. شهر الطهور رمضان، فرصتى براى دعا و نیایش است که عشق ملکوتى و انس با محبوب جاودانه را پدید مى آورد و شهد مناجات و نیایش را در کام انسان مى ریزد.

در این ماه مبارک شوکت اسلام و عزت ایمان و نفوذ امر الهی در معرض نمایش قرار می گیرد و وجود و حیات اسلامی جامعه بزرگ و جهانی مسلمان، اطاعت و التزام به احکام، و تعبّد در برابر خداوند متعال ظاهر می شود و برکات الهی همه را غرق در وجد و سرور و نشاط و اقبال به خدا می نماید و مکتب خاص تربیت الهی در همه نقاط عالم برپا و کلاس های آن در همه شهرها، روستاها و خانه‌ها تشکیل می شود.

این پیام می افزاید: شهر الاسلام، ماه آگاهى بیشتر از حقایق هستى است و این هدف در سایه تلاوت قرآن و تدبر در آن به دست مى آید. مسلمانان باید این فرصت را بسیار غنیمت شمرده و از برنامه‌های انسان ساز و معرفت بخش آن؛ از تلاوت قرآن، دعاهای عالیه المضامین، مناجات‌ها، خودداری‌ها، خودسازی‌ها، رسیدگی به حال یکدیگر و بررسی نقاط ضعف و کمبودهای احتمالی که در جوامع اسلامی در مسائل مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی وجود دارد، پرداخته وازاین ماه مبارک درجهت رفع آنها بهره وافی ببرند.

در ادامه این پیام آمده است: خودسازى در فرهنگ قرآن و عترت علیهم السلام شامل خودسازى عقیدتى، اخلاقى و رفتارى مى شود و کلیه رفتارهاى سیاسى، اقتصادى و اجتهادی انسان را در بر مى گیرد، و روزه دارى و ماه رمضان، فرصتى براى ایجاد تحوّل بنیادى در اندیشه ها و روحیه ها، عادت ها و عملکرد انسان است.

این پیام در پایان آورده است: امیداست رمضان را ماه محاسبه احوال و اعمال شخصی و اجتماعی همه مسلمانان قرار دهیم و از همه جهت وسایل مغفرت الهی را فراهم نماییم. دراین ماه غفران، باید حضور در مجالس دینی، سخنرانی های علمای گران قدر، محافل سراسرنور قرآنی واهتمام به همبستگی اسلامی در آحادمردم، مسؤولان امور و به خصوص نسل جوان چشم‌گیر و دشمن‌شکن باشد و عمق ایمان و تعهّد مسلمانان به اسلام، قرآن، استقلال و افتخار به شعائراسلامی را به نمایش بگذاریم و نشان دهیم که ایرانیان مسلمان با تعهّد تمام بر ارزش های دینی و مکارم اخلاق حقیقی و ایمان به خدا و معاد، پا‌فشاری و با قاطعیت از مواضع دینی و شرف حقیقی انسان پاسداری می نمایند./950/د102/س
ارسال نظرات