۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۸۳۵۴۱

آغاز سال تحصیلی در حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، سال تحصیلی طلاب پایه‌های اول، دوم و سوم حوزه علمیه بناب آغاز شد.
حوزه علميه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، سالتحصیلی جدید پایه های اول، دوم و سوم حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید باقری بنابی آغاز شد.

مدیر حوزه علمیه بناب در سخنانی با بیان روایتی از امام رضا(ع) گفت: بایستی در آستانه ماه مبارک رمضان نهایت تلاش خود را برای بهره‌مندی فرصت های باقی مانده از ماه شعبان داشته باشیم.

حجت الاسلام عبدالمجید باقری بنابی خطاب به طلاب علوم دینی گفت: سعی کنید در لحظات باقی مانده، اگر کاستی هایی داشتید جبران کنید. دعا کرده و قرآن تلاوت کنید و از غفلت ها و لغزش ها استغفار کنید.

وی ادامه داد: اگر حقی به گردن دارید نسبت به ادای آن اقدام کنید، اگر از کسی کینه ای بر دل دارید، آن را از دل بیرون کنید، چرا که کینه بنده خدا، دل را آلوده و سیاه می کند.

حجت الاسلام بنابی تهذیب نفس را مقدمه ای برای درک فیاضل و برکات ماه میهمانی خدا دانست و گفت: استفاده از فرصت ها برای کسب علم، و تزکیه و تهذیب در دوران طلبگی اهمیت بسزایی دارد.

قابل ذکر است، طلاب حوزه علمیه بناب در ایام ماه مبارک رمضان علاوه براینکه یک ماده درسی رسمی را فرا می گیرند، در یک دوره ویژه «کسب مهارت های علمی و پژوهشی» شرکت می کنند.

همچنین طلاب حاضر در این دوره از ویژه برنامه سخنرانی « تدبر در سیره اهل بیت علیهم السلام» که توسط استاد ارجمند حجت السلام الهی زاده بهره مند خواهند شد.

گفتنی است، امروز 250 طلبه پایه های اول تا سوم حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) سال تحصیلی 89 -90 را آغاز کردند./935/پ202/س
ارسال نظرات