۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۸۲۴۶۸
امام جمعه اردبیل:

انتخاب شیعه اثنی‌عشری در ایران نشانه روشن‌اندیشی صفویان بود

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه و استاندار اردبیل در پیامی اعلام کردند: ایرانیان همواره به مدنیت و روشن‌اندیشی شهره بودند.
اردبيل
به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل و سیدحسین صابری، استاندار اردبیل، به مناسبت ثبت جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی پیام مشترک دادند.

در این پیام آمده است: در تاریخ خدمات متقابل اسلام و ایران، آیین سراسر مهر و لطافت تشیع انتخاب نخستین ایرانیانی بوده که همواره به مدنیت و روشن‌اندیشی شهره بودند.

در بخش دیگری از این پیام می‌خوانیم: اعلام رسمیت کیش شیعه اثنی‌عشری از سوی خاندان صفوی برگ زرین دیگری در دفتر مشحون از سرافرازی ایران اسلامی است و در این میان اردبیل را می‌سزد که با تمام قامت بر بام تاریخ اسلام صلای افتخار سر دهد که اسلام، تشیع و صفویان را یک جا در دامان خود دارد.

در پیام استاندار و امام جمعه اردبیل به مناسبت ثبت جهانی بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی همچنین تاکید شده است: از این عصر طلایی هر آنچه از نظم و نثر و هنر معماری به جا مانده امروز نه فقط به ایران بلکه به تمام بشریت متعلق است و سازمان‌های بین‌المللی با درج این آثار در فهرست جهانی برآنند تا این افتخار را بالسویه در میان ساکنان این سیاره تقسیم کنند.

در این پیام آمده است: مایه مباهات است که اطلاع یافتیم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان کامل‌ترین مجموعه با معماری، طراحی و تزئینات منحصر به فرد در فهرست یاد شده ثبت شده است.

در بخش پایانی این پیام آمده است: این نقطه عطف تاریخی را به عموم ایرانیان به ویژه مردم شریف اردبیل تبریگ گفته و از همه کسانی که از دیرباز در تمهید مقدمات و تحقق این مهم اهتمام کرده‌اند قدردانی می‌کنیم./935/د102/س
ارسال نظرات