۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۸۲۴۴۰

اجلاسیه معاونان تبلیغ حوزه‌های علمیه خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ‌ اجلاسیه سراسری معاونان تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه خوزستان، امروز از سوی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی دفتر نظارت بر حوزه‌های علمیه این استان برگزار شد.
چهارمين اجلاسيه منطقه‌اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اهواز
حجت الاسلام علیرضا شیر نژاد، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی دفتر نظارت بر حوزه های علمیه استان خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هدف از اجلاسیه معاونان تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خوزستان را آسیب‌شناسی نقاط ضعف و قوت فعالیت‌ها برای بهبود روند تبلیغی مبلغان خواند.

وی مهم ترین برنامه‌های این نشست را بررسی بازرسی اعزام‌های هجرت تابستان به تعداد 842 نفر و آماده‌سازی برای هجرت ماه مبارک رمضان دانست و بیان داشت: با توجه به این که جمعیت چشمگیری از مبلغان در این فصل تبلیغی در روستاها و شهرهای استان حضور دارند؛ از این رو مناطق فاقد روحانی شناسایی و جهت اعزام به این متناطق در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شد.

حجت الاسلام شیر نژاد با بیان این که یکی دیگر از اهداف این اجلاسیه بازرسی و بررسی سیر تبلیغی مبلغان بلند مدت است که هر سه ماه یک بار انجام می‌شود، خاطر‌نشان کرد: در این نشست سیر تبلیغی و روند تبلیغ در مناطق زیر پوشش مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی دفتر نظارت حوزه‌های علمیه خوزستان ادامه داد: در اجلاسیه معاونان تبلیغ خوزستان، بررسی روند آموزشی، علمی روحانیان هجرت استان در بخش های تفسیر، احکام، حدیث، مقاله نویسی و فرق مذاهب انجام شد.

وی با بیان این که هر ماه از روحانیان طرح هجرت آزمونی از موارد یاد شده گرفته می شود، گفت: در نشست امروز چگونگی گذراندن دوره تفسیر هجده جزء قرآن و احکام رساله سیزده مرجع تقلید از سوی مبلغان نیز بررسی و جمع بندی شد.

گفتنی است، در این اجلاسیه 21 نفر از معاونان تبلیغ استان خوزستان شرکت داشتند که در پایان از تلاش‌های آنان تقدیر به عمل آمد‌./945/پ202/س
ارسال نظرات