۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۸۲۲۷۲
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

حوزه در برابر رفتارها و سخنان غیر دینی مقاومت کند تا دین منحرف نشود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی حوزه‌های علمیه را پاسداران مرزهای عقیدتی شیعه دانست و گفت: حوزه در برابر رفتارها و سخنان غیر دینی مقاومت کند تا دین منحرف نشود.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، عصر 9 مردادماه در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه در مشهد، حوزه‌های علمیه را پاسداران مرزهای عقیدتی شیعه دانست و گفت: امروزه به برکت وجود حوزه‌ علمیه، معارف شیعه در جهان در حال گسترش است و طلاب باید با همت و تلاش، همه‌ وقت خود را صرف احیای امر اهل‌بیت(ع) و رساندن پیام شیعه به جهان کنند.

وی با اشاره به دسترسی آسان همه‌ مردم دنیا به وسایل ارتباطی، وظیفه حوزه‌ها و طلاب را جهانی دانست و افزود: امروز طلاب باید با شبهه‌ها و عقاید باطله آشنا شوند و تحت نظر اساتید مجرب و مسلط، جواب این شبهات را فرا گیرند تا با شبهاتی که از طریق ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی منتشر می‌شود مقابله نمایند و برخورد علمی با این گونه افکار باطل انجام شود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، طلاب را فرزندان معنوی حضرت ولی عصر(عج) دانسته و با اشاره به برخی رفتارها و سخنان مغایر دین در جامعه گفت: اگر می‌خواهیم اسباب خوشحالی حضرت ولی عصر(عج) که صاحب این حوزه‌ها هستند را فراهم کنیم باید در برابر این اعمال مقاومت نماییم تا دین در کشور، از مسیر اصلی خود منحرف نشود.

وی با تأکید بر عدم هراس از فرد یا گروهی در برابر حفظ ارزش‌های اسلامی خاطرنشان کرد: در راه دین و دفاع از حدود و ثغور اسلام و هویت اسلامی از کسی نهراسید و رضایت حضرت ولی عصر(عج) را سرلوحه‌ی عمل خود قرار دهید.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در پایان بیانات خود، بر بهره‌گیری طلاب از فرصت حضور در مشهد مقدس و جوار بارگاه حضرت امام رضا(ع) در جهت رشد معنویات خود تاکید کردند. /920/د102/ص

ارسال نظرات