۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۸۲۱۷۹
مدیر کل اوقاف خراسان رضوی:

بقاع متبرکه ملجأ مردم در تمام زمان‌هاست

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه مسؤولان و دست اندرکاران ادارات اوقاف امانتدار احساسات و عواطف واقفان هستند، گفت: مسؤولیت بعدی کارکنان ادارات اوقاف آن است که از سرمایه ای که در پرتو این احساس ایجاد شده است، به درستی صیانت کنند.
بقاع  متبرکه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در مراسم جشن نیمه شعبان که با حضور کارکنان و خانواده های این اداره کل در تالار نور مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به اهل بیت(ع) بزرگترین خدمت و توفیقی است که بر عهده کارکنان اداره اوقاف گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه مسؤولان و دست اندرکاران ادارات اوقاف امانتدار احساسات و عواطف واقفان هستند، افزود: واقفان انسان هایی هستند که در ملکوتی ترین لحظات زندگی خود در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه و در شب ها و روزهای عید، عهد و میثاقی با معبود خود بسته و از آنجه در اختیار دارند در راه رضای حق وقف می کنند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد یادآور شد: کارکنان اداره اوقاف قبل از اینکه امانتدار سرمایه های موقوفات باشند امانتدار این لحظه های زیبا هستند که شعرای بزرگ در توصیف آن عاجز بوده و هنرمندان سینما نیز از به تصویر کشیدن این لحظه های زیبا ناتوان هستند.

وی با بیان اینکه واقف میزبان ارزش های الهی است، تصریح کرد: واقفان افرادی هستند که شاید از سواد و دانش بالایی هم برخوردار نبوده باشند اما به دلیل معرفت و ظرفیتی که خدا به آن ها داده توانسته اند به درستی استفاده کرده و میزبان ارزش های الهی شوند؛ البته این میزبانی و بهره مندی از معرفت الهی باعث به وجود آمدن چنین احساس نیکویی در آن ها شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر مدیریت این عواطف و احساسات پاک، ادامه داد: مسؤولیت بعدی کارکنان ادارات اوقاف در سراسر کشور و در سراسر عالم آن است که از سرمایه ای که در پرتو این احساس برای حق شناسی و ابراز ارادت به ساحت اهل بیت(ع) ایجاد شده است به درستی صیانت کنند.

بقاع متبرکه ملجأ مردم در تمام زمان ها بوده است

وی بقاع متبرکه را ملجأ و پناه مردم در تمامی زمان ها دانست و تصریح کرد: مراجعه مردم به این بقاع و توسل به آن ها بر اساس اعتقادات دینی و مذهبیشان است لذا وظیفه اوقاف، اداره لحظه های اعتقادی مردم است که ظرفیت استفاده از این فرصت جز در سایه افزایش اطلاعات، اعتقادات و محبت به اهل بیت(ع) حاصل نمی شود./934/پ202/ص
ارسال نظرات