۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۲۱۳۲
ظهور آغازی دوباره(51)؛

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی: عدالت علوی هم‌جنس عدالت مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی گفت: اجرای عدالت در حکومت امیرمؤمنان(ع) هم‌جنس عدالت حکومت مهدوی است، تنها در مصداق متفاوت است.
حجت الاسلام و المسلمين احمد احمدي
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي
حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی، عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، گسترش فرقه های نوظهور را در اثر نبود آموزش و اطلاعات کافی عنوان کرد و اظهار داشت: موضوع انتظار فرج همیشه در روایات اسلامی مطرح بوده و اعتقاد به مصلح جهانی مختص مسلمانان نیست پس می توان گفت فرقه های نوظهور برآمده از فرهنگ غربی در جهت مبارزه با دین و معنویت است و از لوازم انتظار به شمار نمی رود.

تعیین کنندگان وقت برای ظهور، کَذَبَ الوقاتون هستند

وی با انتقاد از تعیین وقت برای ظهور منجی بیان داشت: مبلغان بزرگ دینی همیشه تعلیم داده اند‌«کذب الوقاتون» یعنی کسانی که برای ظهور وقت تعیین می کنند دروغ می گویند و معمار کبیر انقلاب نیز در پاسخ به فرقه حجتیه که معتقد بودند نباید کاری کرد تا خود امام زمان (عج) با ظهورشان امور جوامع را حل و فصل کنند می فرمود«‌... ممکن است حضرت حجت(عج) تا چند قرن دیگر ظهور نکنند پس نباید احکام الهی به خاطر ظهور حضرت زمین بماند.»

ابعاد حکومت جهانی حضرت مهدی تشریح شود

مؤسس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به آسیب های انتظار از جمله ادعای مهدویت، رویت و نیابت اذعان داشت: مبلغان دینی لازم است بیش از گذشته از طریق رسانه های دیداری و شنیداری به خصوص صدا و سیما و شبکه های جهانی ابعاد حکومت حضرت مهدی (عج) را برای جهانیان تشریح کنند.

وی تأکید کرد: برخی مسؤولان در رسانه های گروهی مطالبی مطرح می کنند که باعث ایجاد وهن در جامعه اسلامی می شود که لازم است تدبیری اندیشیده و از انعکاس این قبیل مطالب پرهیز شود.

عدالت علوی، هم جنس عدالت مهدوی

مؤسس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) عدالت در حکومت امیرمؤمنان (ع) را با حکومت حضرت مهدی(عج) از یک جنس عنوان و اظهار کرد: در زمان امیرمؤمنان(ع) اوضاع و احوال و اقتضای زمان متفاوت بود و حضرت علی (ع) در ماه شاید بیش از سه بار قضاوت نمی کرد ولی امروزه امکانات و وضعیت معیشتی مردم تغییر کرده پس عدالت باید متناسب با زمان باشد و می توان گفت معنای عدالت در زمان حکومت مهدی موعود‌(عج) همان عدالت امیرمؤمنان‌(ع) است تنها در مصداق متفاوت است.

وی ادامه داد : اعتقاد به مصلح جهانی مختص ما مسلمانان نیست، و در میان سایر ادیان، عقیده به مصلح جهانی همانند اعتقاد مسلمانان است به گونه ای که در دیگر ادیان مانند زرتشتی، هندی، بودایی و مسیحیت به عنوان یک باور مهم و قطعی مطرح است و همه انبیای گذشته به پیروان خود آمدن منجی و مصلح بزرگ را بشارت داده و به مظلومان و ستمدیدگان فرا رسیدن فصل شکوفایی عدالت و اجرای قانون مقدس الهی در سراسر جهان را نوید داده اند.

ساخت فیلم های آخرالزمانی بر اساس خواسته های صهیونیسم

دانش آموخته فلسفه اسلامی، با اشاره به ساخت فیلم های آخر الزمانی در غرب اذعان داشت: ساخت این قبیل فیلم ها ممکن است با دو انگیزه متفاوت انجام شود و آن این‌که گروهی معتقد به منجی و مصلح جهانی هستند و این فیلم ها نشان دهنده حکومت واحد جهانی و شکوفایی عدالتی گسترده بر جهان است که عملی مفید و قابل تحسین است؛ اما برخی دیگر می خواهند با ساخت این گونه فیلم ها و با نشان دادن بمب های اتمی و تسلیحات نظامی پیشرفته، ظهور منجی را به سخره گرفته و با تبلیغات منفی و استفاده از جذابیت های کاذب، اعتقاد مردم را تخریب کنند که ساخت این فیلم ها بر اساس خواسته های صهیونیسم هدف گذاری شده و تلاش می کنند یهودیان را برترین نژاد، ثروتمند ترین و سازمان یافته ترین قوم نشان دهند که نه تاکنون و نه هیچ زمان دیگری به مقاصد پلید خود نخواهند رسید.

وی در بحث پایانی خود با بیان این‌که فلسفه غیبت مشخص نیست؛ اما وظیفه مردم به خصوص شیعیان در عصر غیبت کاملا مشخص و تعریف شده است بیان داشت: در عصر غیبت وظیفه شیعیان بویژه متولیان و مبلغان دینی و فرهنگی جامعه بسترسازی برای رشد و توسعه فرهنگ مهدویّت در جوامع بشری و آماده سازی زمینه های شناخت مردم برای ظهور و تشکیل حکومت جهانی آن حضرت است.

پژوهشگر عرصه فلسفه غرب، مصداق و نمونه عینی آماده سازی افکار عمومی را انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود این‌که در زمان طاغوت حکومت غیر دینی بر ایران حاکم بود ولی معمار کبیر انقلاب با نفوذ در عقاید و افکار مردم توانست بستر لازم برای تغییر حکومت و دگرگونی اذهان عمومی را آماده کند و با حمایت همه جانبه مردم حکومتی الهی تشکیل داد و همچنین در جنگ تحمیلی نیز همین جوانان با عشق به انقلاب و آرمان های مقدس آن و با رشادت های بی بدلیل خود توانستند از این حکومت دینی تا پای جان دفاع کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز حفظ وحدت و انسجام اسلامی با پیروی عملی از فرامین ولی فقیه بهترین روش برای مقابله با توطئه های دشمنان نظام و از وظایف مسلم منتظران فرج است./938/ت301/س
ارسال نظرات