۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۸۲۰۵۷
ظهور آغازی دوباره(47)؛

امام جمعه مرند: دشمنان خواهان شکست نهضت انتظار هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت زاده گفت: صهیونیزم بین الملل تلاش می کند با ایجاد رخنه در اعتقادات مردم در دین و فرهنگ مهدویت انحراف به وجود آورد.
امام جمعه مرند
حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: دشمنان برای تضعیف ریشه های اسلام و انقلاب و باورهای شیعی، برنامه ریزی های دقیق و به روزی اتخاذ کرده اند.

وی گفت: بیگانگان و بدخواهان به وسیله سایت های اینترنتی با هدف مقابله با پویایی و پیشرفت ایران اسلامی، در تلاش اند تا با تضعیف مبانی و باورهای دینی مردم، ریشه های انقلاب را بخشکانند.

امام جمعه مرند ادامه داد: مقابله با نهضت انتظار یا حتی الامکان تضعیف و تحریف آن، مبارزه با نهضت حسینی و فرهنگ عاشورایی یا حداقل تحریف آن و تضعیف جایگاه ولایت فقیه از جمله توطئه هایی است که دشمن برای مقابله با نفوذ و قدرت شیعیان در جهان اتخاذ کرده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که صهیونیزم بین الملل برای عملی‌کردن اهداف خود از هیچ هزینه و تلاشی دریغ نمی‌کنند، گفت: دشمنان قسم خورده اسلام هزینه های کلانی را صرف از بین بردن نهضت انتظار کرده اند و در صورت عدم موفقیت تلاش می کنند با برنامه ریزی های پیش بینی شده با ایجاد رخنه در اعتقادات مردم، انحراف در دین و فرهنگ مهدویت را به وجود آورند.

وی ایجاد شبهات فکری در پایگاه‌های اینترنتی را از‌ شیوه‌های شوم استکباری دانست و خاطر‌نشان کرد: وظیفه استادان، علما و صاحب نظران حوزوی خنثی کردن این شبهات سنگین است.

حجت الاسلام نعمت زاده افزود: دشمنان با آگاهی از این که ولایت فقیه رمز بقای انقلاب اسلامی است، به ایجاد شبهه در مورد رهبری و اصل ولایت مطلقه فقیه پرداخته اند، بنابراین وظیفه عموم نخبگان حوزوی این است که با دشمن شناسی نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

امام جمعه مرند در پایان با بیان این‌که یکی از افتخارات و ویژگی های مهم تشیع مسأله انتظار است، اظهار داشت: این امر منجر به امیدواری و نشاط معنوی میان شیعیان و خداگرایی میان منتظران آن حضرت می‌شود.

وی ارتقای سطح آگاهی و دانش مردم از طریق رسانه‌های جمعی، دعوت به تفکر و تدبر در فلسفه انتظار و انتشار کتب مهدوی را از جمله وظایف منتظران واقعی دانست و گفت: رعایت تقوا، تقویت پایه‌های دینی، اطاعت از امر ائمه اطهار(ع)، انجام واجبات دینی و دعا کردن برای ظهور امام عصر(عج) از ویژگی‌های مصلح واقعی است./935/ت302/س
ارسال نظرات