۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۸۱۸۷۶
آیت الله سیدان:

ارائه مباحث کلامی موجب تضارب آرا در حوزه می‌شود

خبرگزاری رسا‌ ـ آیت الله سیدان با بیان اینکه ارائه مباحث کلامی توسط حضرت آیت الله سبحانی موجب تضارب آرا در حوزه می شود، گفت: بیان چنین بحث هایی موجب می شود که طلاب پخته تر شده و بر چنین مسائلی مسلط شوند.
آيت الله سيدجعفر  سيدان


آیت الله سیدجعفر  سیدان، از اساتید برجسته حوزه علمیه مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با تقدیر از برگزاری کلاس های کلامی در مشهد توسط حضرت آیت الله سبحانی، اظهارداشت: باید زمینه هایی فراهم شود تا سایر علما نیز در ایام تابستان کلاس هایی را در مباحث مختلف در مشهد برگزار کنند تا با چنین آموزش هایی شاهد پویایی حوزه علمیه خراسان باشیم.

وی بیان اینکه ارائه مسائل کلامی و اعتقادی از سوی حضرت آیت الله سبحانی موجب تضارب آرا می شود و این امر می تواند در پویایی حوزویان مؤثر واقع شود، ادامه داد: تبیین بحث های کلامی و فلسفی و بحث های ارزشی موجب می شود که طلاب پخته تر شده و بر چنین مسائلی مسلط شوند.

آیت الله سیدان اظهار داشت: طلاب هر چه بیشتر از این برنامه ها استفاده کنند بیشتر بر بار علمی شان افزوده خواهد شد البته باید توجه داشت که این مباحث کلامی و اعتقادی باید بر اساس توجه به قرآن و عترت باشد یعنی سعی شود همه مسائل اعتقادی و اخلاقی که بیان می شود ریشه در کتاب و عترت داشته باشد و با کمک احادیث و قرآن برای طلاب توضیح داده شود.

وی با بیان اینکه تعطیلات حوزه به معنای مرسوم تعطیلات در سایر واحد های آموزشی نیست، افزود: طلاب و حوزویان باید توجه داشته باشند که در هر جایی که حضور دارند باید از تعطیلات درست استفاده کرده و فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را به صورت فردی دنبال کنند تا این تعطیلات به آن ها ضرر نزند که برگزاری کلاس هایی همچون کلاس حضرت آیت الله سبحانی این فرصت را برای طلاب فراهم می کند./934/ت302/ص

ارسال نظرات