حفظ هویت طلبگی و ارتقای جایگاه علمی؛ محور نشست حوزههای علمیه خواهران لرستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، اکرم مهرابی، معاون آموزش حوزههای علمیه خواهران لرستان با اشاره به جلسه یکروزه مدیریت استان با مدیران و معاونان آموزش مدارس علمیه خواهران استان اظهارداشت: این نشست با محوریت پذیرش سال ۱۴۰۵، ارائه گزارش، بررسی شیوههای تبلیغات پذیرش و ابتکارات مدارس در این زمینه، پذیرش مقطع سیکل در کلیه مدارس، ارتقای مدارس سطح دو به سطح سه و سطح سه به سطح چهار برای سال تحصیلی ۱۴۰۶، ارائه رویکردها نسبت به اجرای برنامههای سال ۱۴۰۵ در راستای ارتقای مدارس و نیز اقدامات مدارس برای استعدادیابی و عملیاتیکردن راهکارهای تربیت نیرو برگزار شد.
سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزههای علمیه خواهران لرستان، در این نشست با تأکید بر ضرورت حفظ هویت طلبگی و تقویت روحیه کنشگری در میان طلاب خواهر، اظهارداشت: یکی از ضرورتهای مهم امروز، توجه جدی به کار تشکیلاتی و شبکهسازی در مدارس علمیه است؛ چراکه فعالیتهای فردی و پراکنده نمیتواند پاسخگوی نیازهای گسترده فرهنگی و اجتماعی باشد.
وی با هشدار نسبت به خطر استحاله فرهنگی افزود: طلبه باید در جامعه بهعنوان الگو شناخته شود و هویت اصیل طلبگی، بهعنوان نماد «الگوی سوم زن مسلمان»، حفظ و تقویت شود.
معاون فرهنگی حوزههای علمیه خواهران لرستان همچنین بر ضرورت ثبت، ساماندهی و گزارشدهی دقیق فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی در سامانههای مربوطه تأکید کرد و خواستار توسعه فعالیتهای اجتماعی ساختارمند از طریق مؤسسات قرآنی، گروههای جهادی و سایر ظرفیتهای رسمی شد.
همچنین هدی درویشی، معاون پژوهش حوزههای علمیه خواهران لرستان اشاره به اهمیت توجه به مأموریتهای پژوهشی مدارس، بر اجرای طرح امداد و تفقد از خانوادههای معظم شهدا تأکید کرد و آن را از جلوههای مهم تکریم فرهنگ ایثار و شهادت دانست.
وی همچنین حضور فعال طلاب پژوهشگر در همایشهای ملی و مشارکت در عرصههای علمی را از جمله راهکارهای تقویت جایگاه علمی حوزههای علمیه خواهران عنوان کرد.