۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۸۱۱۳۸
امام جمعه اردبیل:

تشکل های مردمی نقش بسزایی در کمک به نیازمندان دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: تشکل‌های مردمی نقش بسزایی در کمک و مساعدت به نیازمندان و مستضعفان دارند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، شب گذشته در مراسم جشن میلاد حضرت ابوالفضل‌(ع) در مرکز نگهداری معلولان ذهنی اردبیل اظهار داشت: رضایت الهی در کسب رضایت خلق خدا است، از این رو یاری به نیازمندان سبب خوشنودی حضرت حق خواهد شد.

وی با اشاره به آیات و روایات مختلف در خصوص دستگیری از نیازمندان، گفت: به یقین خداوند توجه خاصی به این قشر به ویژه افرادی که متولی ایجاد چنین مراکزی برای نگهداری معلولان هستند، دارد.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر فعالیت های مردمی در مساعدت از مستضعفان خاطر نشان کرد: اگر بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی به کمک چنین مجموعه‌هایی بیایند و کار به شکل شایسته‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که در دین اسلام تأکید فراوانی بر دستگیری از نیازمندان، معلولان و مستمندان شده است، گفت: معلولان بیش از ترحم، به محبت نیاز دارند و باید از آنها دلجویی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه با اشاره به برکات معنوی پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و با راه‌اندازی نهادهایی چون بهزیستی و کمیته امداد جلوه‌ای جدید از امدادرسانی به هموطنان را شاهد هستیم.

همچنین مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این مراسم گفت: هم اکنون بهزیستی استان 24 مرکز ارائه خدمات توانبخشی به بیماران ذهنی و روانی و سالمندان دارد.

گفتنی است، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان این مراسم از معلولان ذهنی نگهداری شده در مرکز عیادت و از آنها دلجویی کرد./935/پ203/س
ارسال نظرات